تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشدار جمعی از فعالان سیاسی- فرهنگی نسبت به منازعات قومی و مذهبی

نزدیک به هزارو و دویست تن از شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نسبت با صدور بیا‌نیه‌ای نسبت به "منازعات قومی و مذهبی" در ایران هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است: "كشور عزیزمان ایران در برابر وضعیت بسیار مخاطره آمیز و تهدید كننده‌ای قرار گرفته است. بسیاری از مصلحان و علاقه‌مندان به ایرانی توسعه یافته، مستقل و آزاد با دیدگاه های متفاوت فكری ، سیاسی و اجتماعی نسبت به این مخاطرات و تهدیدها، هشدار جدی به مقامات رسمی و مسئول داده و می‌دهند، اما متاسفانه باز هم سیاست‌ها و اقدام های تفرقه افكنانه، بحران ساز و مغایر با موازین مندرج در قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر در زمینه آزادی عقاید و مذاهب ادامه دارد. به گونه‌ای كه هرروز شاهد نقض حقوق شهروندی گروه های مذهبی و قومی هستیم."
این بیانیه با اشاره به برخی محدودیت‌های مذهبی و اعتقادی می‌افزاید: "جلوگیری از احداث مساجد اهل سنت در تهران و دیگر كلان شهرها ، حمله به مساجد و مراكز تعلیم قرآن هموطنان اهل سنت ، ضرب و شتم ، بازداشت و زندانی كردن آنان در سنندج و دیگر شهرها حمله به حسینیه دراویش و تخریب مراكز مذهبی آنان در قم و بروجرد ، احضار و بازجوئی گروه كثیری از آنان و بازداشت یكی از وكلاء مدافع آنها از جمله اقداماتی است که می تواند بخشی از سیاست‌های بحران ساز و تشدید كننده منازعات قومی و مذهبی و در جهت منافع بیگانگان و دشمنان ایران آزاد ، توسعه یافته و متحد قلمداد شود."

در پایان این یانیه آمده است: "ما امضاء كنندگان این بیانیه بار دیگر ضمن اعتراض و هشدار نسبت به نتایج و آثار زیانبار اینگونه اقدامات، خواهان توقف فوری حملات ، بازداشت‌ها و آزادی فوری هموطنان دربند خود ( اعم از برادران اهل تسنن و دراویش اهل تشیع ) هستیم . بی شک مسئولیت ادامه این اقدام‌ها و سیاست‌ها متوجه مسئولان ذیربط بوده که باید در پیشگاه ملت شریف ایران پاسخگو باشند."

امضاکنندگان بیانیه

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)