تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

جبهه مشارکت برخورد با معلمان را محکوم کرد

جبهه مشاركت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ضرب و شتم و بازداشت معلمان معترض اعلام واین اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "بازداشت تعداد زیادی از معلمان و فرهنگیان معترض كه روزهای گذشته برای احقاق حقوق و اعتراض به بی توجهی دولت و مجلس به وضعیت معیشتی و منزلتی این قشر فرهیخته در برابر مجلس اجتماع كرده بودند، اقدامی ناصواب و مغایر با همه قواعد و اصول اداره جامعه است. پاسخ اعتراض این قشر مؤثر جامعه كه سرنوشت دانش و اخلاق و تمام آینده كشور در دستان آنان است به هیچ عنوان باتوم و دستبند و زندان نیست. ناتوانی دولت نهم و اجزای آن در برآورده كردن وعده‌های پوچ و توخالی كه به اقشار مختلف جامعه داده است را نباید با بگیر و ببند و بستن دهان معترضان و بازداشت آنان جبران كرد".

این بیانیه می‌افزاید: "ضرب و شتم و بازداشت تعداد زیادی از آنان و متهم ساختن معلمان كشور به اخلال در امنیت جامعه جلوه‌ای از شعار مهرورزی رییس دولت است. مگر امنیت جامعه چیزی غیر از امنیت خاطر و تأمین معاش اقشار مختلف آن از جمله معلمان است كه اگر ندایی برخاست كه رفتار و سیاست‌های غلط موجود امنیت خاطر و زندگی روزمره این قشر را با خطر مواجه كرده است، به اخلال در امنیت متهم شود."

جبهه مشارکت با انتقاد از مجلس هفتم و وزیرآموزش و پرورش در بیاینه خود آورده است: "متأسفانه رفتار مجلس هفتم به هنگام بررسی لایحه بودجه 86 مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش و متعاقب آن بازداشت و دستگیری تعداد زیادی از معلمان در روزهای آخر سال نشانه آن است كه هیچ درایت و تدبیری در پس رفتارهای اداره كنندگان و مسئولان كنونی جامعه وجود ندارد و در شرایطی كه به لحاظ فشارهای بین‌المللی و تنگناهایی كه باز هم به دلیل همان بی تدبیری‌ها كل كشور در آن گرفتار آمده است به جای فراهم آوردن زمینه‌های یكپارچگی و همدلی و همبستگی ملی بر آتش كینه و تفرقه با رفتارهای غلط مسئولان امر دامن زده می‌شود".

جبهه مشارکت در پایان خواستاری آزادی فوری فرهنگیان دربند شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)