رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۵

جبهه مشارکت برخورد با معلمان را محکوم کرد

جبهه مشاركت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعتراض خود را نسبت به ضرب و شتم و بازداشت معلمان معترض اعلام واین اقدام را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: "بازداشت تعداد زیادی از معلمان و فرهنگیان معترض كه روزهای گذشته برای احقاق حقوق و اعتراض به بی توجهی دولت و مجلس به وضعیت معیشتی و منزلتی این قشر فرهیخته در برابر مجلس اجتماع كرده بودند، اقدامی ناصواب و مغایر با همه قواعد و اصول اداره جامعه است. پاسخ اعتراض این قشر مؤثر جامعه كه سرنوشت دانش و اخلاق و تمام آینده كشور در دستان آنان است به هیچ عنوان باتوم و دستبند و زندان نیست. ناتوانی دولت نهم و اجزای آن در برآورده كردن وعده‌های پوچ و توخالی كه به اقشار مختلف جامعه داده است را نباید با بگیر و ببند و بستن دهان معترضان و بازداشت آنان جبران كرد".

این بیانیه می‌افزاید: "ضرب و شتم و بازداشت تعداد زیادی از آنان و متهم ساختن معلمان كشور به اخلال در امنیت جامعه جلوه‌ای از شعار مهرورزی رییس دولت است. مگر امنیت جامعه چیزی غیر از امنیت خاطر و تأمین معاش اقشار مختلف آن از جمله معلمان است كه اگر ندایی برخاست كه رفتار و سیاست‌های غلط موجود امنیت خاطر و زندگی روزمره این قشر را با خطر مواجه كرده است، به اخلال در امنیت متهم شود."

جبهه مشارکت با انتقاد از مجلس هفتم و وزیرآموزش و پرورش در بیاینه خود آورده است: "متأسفانه رفتار مجلس هفتم به هنگام بررسی لایحه بودجه 86 مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش و متعاقب آن بازداشت و دستگیری تعداد زیادی از معلمان در روزهای آخر سال نشانه آن است كه هیچ درایت و تدبیری در پس رفتارهای اداره كنندگان و مسئولان كنونی جامعه وجود ندارد و در شرایطی كه به لحاظ فشارهای بین‌المللی و تنگناهایی كه باز هم به دلیل همان بی تدبیری‌ها كل كشور در آن گرفتار آمده است به جای فراهم آوردن زمینه‌های یكپارچگی و همدلی و همبستگی ملی بر آتش كینه و تفرقه با رفتارهای غلط مسئولان امر دامن زده می‌شود".

جبهه مشارکت در پایان خواستاری آزادی فوری فرهنگیان دربند شده است.