تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پنتاگون خبر طرح حمله به ایران را تکذیب کرد


برایان ویتمن

پنتاگون، گزارش روز سه‌شنبه بی‌بی‌سی مبنی بر وجود طرح گسترده احتیاطی آمریکا برای حمله به تأسیسات گوناگون نظامی ایران را "مضحک" خواند.

بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه ۲۰ فوریه، گزارش داده بود که "برنامه نظامی احتياطی آمريکا عليه ايران گسترده است". بی‌بی‌سی از قول منابعی که آن‌ها را "منابع دیپلماتیک" توصیف کرد، آورده‌بود که "مقام های ارشد در فرماندهی مرکزی ارتش آمريکا در ايالت فلوريدا به عنوان يک طرح احتياطی مجموعه‌ای از اهداف بالقوه را در داخل ايران برای بمباران مشخص کرده‌اند".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برایان ویتمن، از سخنگویان ارشد پنتاگون، این گزارش را "مضحک نامید. او افزود: "ایالات متحده "نگرانی‌های قابل توجهی" درباره برنامه هسته‌ای ایران و "دخالت در عراق" دارد ولی ما رسیدگی به این مسائل از راه‌های دیپلماتیک دنبال می‌کنیم.

بی‌بی‌سی گزارش کرده‌بود که "هر نوع حمله‌ای از اين نوع ، اگر دستور آن صادر شود، پايگاه های هوايی و دريايی، تأسيسات موشکی و مراکز فرماندهی و کنترل نيروهای مسلح ايران را شامل خواهد شد."
از سوی دیگر مارک کیمیت، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، روز سه‌شنبه، در گفتگو با روزنامه البیان گفت: " مشخصاً برنامه‌ای برای حمله نظامی به ایران نداریم. ما تنها در حال حاضر گام‌های مناسبی در داخل عراق برداشتیم".

منبع: خبرگزاری فرانسه

Pentagon dismisses report of Iran attack plan as "ludicrous"

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌