تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مذاکرات صلح فلسطین ادامه خواهد یافت

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار اخیر خود با مقامات اسرائیلی و فلسطینی گفت که مذاکرات انجام‌شده در این دیدار پیشرفت خاصی در روند صلح ایجاد نکرده‌است.

او پس از دیدار با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطین و اهود اولمرت، نخست‌وزیر اسرائیل که روز دوشنبه انجام شد گفت: "تا این زمان چیزی که نشان دهد دولت فلسطینی آماده پذیرش اصول مورد نظر است ندیده‌ام".

خانم رایس هدف خود از این مذاکرات را احیاء دوباره مذاکرات روند صلح خاورمیانه اعلام کرده‌بود. این مذاکرات که روز دوشنبه گذشته انجام شد در نوع خود در چهار سال اخیر بی سابقه بود.

با این‌حال اهود اولمرت و محمود عباس، در جریان این دیدار موافقت کردند تا طی هفته‌های آینده ملاقات دیگری داشته‌باشند. یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت: "کنفرانس دیگری طی چند هفته آینده و نه چند ماه آینده برگزار خواهد شد". خانم رایس که در این مرحله از پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران خودداری کرد گفته‌است که احتمالاً برای دیدار بعدی به خاورمیانه باز خواهد گشت.

در حالی‌که پیشرفت ملموسی از این مرحله از مذاکرات حاصل نشده ولی روسیه روز سه‌شنبه، انجام این دیدار را "مفید" ارزیابی کرد. میخائیل کامینین، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "دیدار بیت‌المقدس مفید است، روسیه انتظار اینکه این دیدار منجر به یک چاره‌گشایی شود را نداشت".

رسیدن به توافق برای احیاء "روند صلح خاورمیانه" به‌خاطر موافقت‌های اخیر محمود عباس با گروه حماس برای تشکیل یک دولت وحدت ملی با پیچیدگی‌هایی روبرو شده‌است. آمریکا با حضور گروه حماس که موجودیت کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد در حکومت مناطق فلسطینی مخالفت دارد.

Israeli, Palestinian leaders to meet again within weeks

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌