تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

لاریجانی و البرادعی امروز دیدار می‌کنند

روز سه شنبه، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار می‌کنند.
البرداعی در آستانه این دیدار گفت: "ایران ممکن است تا شش ماه دیگر توان غنی‌سازی اورانیوم به صورت انبوه را به‌دست بیاورد، ولی احتمالاً هنوز ۱۰ سال با دستیابی به ظرفیت ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد. او در گفتگویی با روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز افزود: "از ماه اوت، ایران سانتریفوژهایی را در یک کارخانه آزمایشی در نطنز به منظور غنی‌سازی اورانیوم به‌کار گرفته‌است".

ناظران سازمان ملل بر این نظرند که ایران می‌تواند طی ۱۲ ماه آینده ظرفیت ۳۰۰۰ سانتریفوژ را در مقیاس صنعتی به‌راه بیندازد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، البرادعی روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت: "غنی‌سازی انبوه می‌تواند شش ماه طول بکشد، ممکن هم هست یک سال طول بکشد". او همچنین افزود: "تهران از این برنامه آزمایشی خود به حدی آموخته است که دیگر نمی‌شود ساعت زمان را برگرداند".

اورانیومی که برای سوخت رآکتورهای غیر نظامی غنی‌سازی می‌شود، می‌تواند هسته انفجاری بمب‌های اتمی را نیز تشکیل بدهد.

اظهارات آقای البرادعی در حالی منتشر شده که شورای امنيت سازمان ملل متحد به ایران برای توقف برنامه غنی‌سازی اورانيوم تا ۲۱ فوریه مهلت داده‌است.

منبع: خبرگزاری فرانسه

Larijani and Elbaradei meet today

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌