تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

یکی از محکومان مرتبط با بمب‌گذاری زاهدان اعدام شد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، شخصی که به دست داشتن در بمبگذاری هفته گذشته در زاهدان اعتراف کرده‌بود، در زاهدان اعدام شد. در پی انفجار بمبی که در روز ۱۴ فوریه در زاهدان منفجر شد، ۱۱ نفر از اعضاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زاهدان کشته‌ و ۳۱ نفر زخمی شدند.
به گزارش همین خبرگزاری، این شخص که نصرالله شنبه‌زهی نام داشت به حکم دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان در محل انفجار بمب یعنی بلوار ثارالله این شهر و در ملاء عام به دار آویخته شد. صحنه اعدام این شخص که به‌وسیله جرثقیل حلق‌آویز شد در جریان اخبار ظهر روز دوشنبه از سیمای ایران پخش شد. نمایش دادن صحنه‌های اعدام از سیمای جمهوری اسلامی ایران امر معمول و مرسومی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اتهامات نصرالله شنبه‌زهی فرزند فقیرمحمد عبارت بودند از ترور پرسنل نیروی انتظامی، انفجار خودروی حامل پرسنل سپاه پاسداران، مشارکت در قتل عمدی دو نفر از شهروندان و سرقت بانک رفاه کارگران.
روز شنبه ۱۷ فوریه، نیز محاکمه علنی یکی دیگر از مظنونان بمب‌گذاری روز ۱۴ فوریه که متهم به ترور چهار مأمور انتظامی نیز هست آغاز شده است. روز جمعه گذشته نیز، بمبی نسبتا قوی در مدرسه دخترانه معارف اسلامی در بلوار جمهوری زاهدان و در کنار مجتمع "گواتام" منفجر شد که به دنبال آن افراد مسلح در این منطقه اقدام به تیراندازی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد اعدام‌ها در ایران طی سال ۲۰۰۶ دست کم ۱۵۴ مورد بوده‌است.

منابع، ایرنا، ایسنا، خبرگزاری فرانسه

A person related to Zahedan's bombing executed in Iran

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌