تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

حسینی اظهارات خود را پس گرفت


محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، اظهارات هفته گذشته خود در خصوص امکان پذیرش تعلیق غنی‌سازی اورانیوم را پس گرفت و گفت: "به خاطر رفع سو تفاهم تاكید می‌كنم چون فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز و تحت نظارت است برای تعلیق هیچ دلیل منطقی وجود ندارد و پذیرفتنی نیست".

به گرارش ایسنا، آقای حسینی همچنین درباره پیشنهاد منتسب به خاویر سولانا، که بر اساس آن ایران می‌تواند تا چهار درصد غنی‌‌سازی کند گفت: "آنچه كه مورد تاكید لاریجانی در مونیخ بود این است كه اگر طرف مقابل آمادگی و انگیزه لازم را برای مذاكره دارد این غنی سازی با غلظت 4 درصد نقطه آغاز خوبی می‌تواند باشد. صحبت‌هایی را در این خصوص داشتند كه می‌تواند ادامه یابد".

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین اعلام کرد تا زمانی‌ که تهران جوانب طرح سوییس را بررسی نکرده است، دربار ه آن اظهار نظری نمی‌کند.

حسینی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر حضور مقتدی صدر در ایران، آن را ترفند تبلیغاتی دانست و این خبر را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین از احضار سفیر پاکستان در پیوند با انفجارهای زاهدان خبر داد و گفت: "سفیر پاكستان در تهران را به این منظور به وزارت خارجه احضار كرده‌ایم تا توضیحاتی در این خصوص و در ارتباط با حادثه‌ای كه اتفاق افتاده است ارایه دهد. از آنجایی كه از این ناامنی هر دو طرف متضرر می‌شوند گفتگوهایی میان دو طرف انجام شده است و كمیته‌ای به منظور ارتقای سطح امنیت مرزهای دو كشور تشكیل شده است؛ البته دولت پاكستان از آنها حمایت نمی‌كند بلكه به دنبال راهی برای تقویت امنیت مرزهاست".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌