تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سیزده سفیر صلح آمریکا در تهران

روز شنبه یک گروه سیزده نفره از رهبران مسیحی آمریکا برای ترغیب تهران و واشنگتن به صلح و آرامش وارد ایران شدند.

جیم وینکلر، یک مقام بلندپایه شورای متودیست کلیسا و جامعه آمریکا در این باره گفت: "به عنوان رهبران ایمانی ما وقف صلح و سازش شده‌ایم".


جیم وینکلر

جیم وینکلر در ادامه اظهار داشت که گروه مطالعاتی بیکر-هامیلتون توصیه کرده بود که ایالات متحده مناسبات دیپلماتیک خود با تهران و دمشق را گسترش دهد که "از سوی دولت پذیرفته نشد".

به گزارش "(Worldwide Faith News)ورلد واید فیث نیوز " جیم وینکر گفت: "پس راه‌های گفتگو در کجا هستند؟ به گمان من رهبران ایمانی و به ویژه رهبران مسیحی از یک فرصت برای چنین گفتگویی برخوردار هستند که درغیر این صورت وجود نداشت".

این گروه سیزده نفره در نظر دارند از 17 تا 25 فوریه در ایران بمانند.

این دیدار در پی دیدار محمود احمدی‌نژاد با 45 نفر از رهبران مذهبی آمریکا در نیویورک صورت می‌گیرد. این هیات سیزده نفره قصد دارند دیدار دو ساعته‌ای با محمود احمدی‌نژاد داشته باشند.

جیم وینکلر می‌‌گوید که قصد وی از دیدار با احمدی‌نژاد "تعدیل کردن اظهارات وی و تغییر دادن عقیده او در شماری از مسائل است".

وینکلر در ادامه می‌‌افزاید که می‌خواهد رییس‌جمهوری ایران بداند که بسیاری از مردم در ایالات متحده برای پایان جنگ عراق تلاش می‌کنند و سعی دارند که راه‌حلی برای مناقشه فلسطین- اسراییل پیدا کنند.

وینکلر که پیش از جنگ عراق سفری مشابه به بغداد داشت می‌گوید" واضح است که ما درجلوگیری از جنگ عراق موفق نبودیم، با این حال نمی‌خواهم بگویم که هیچ امکانی برای انجام چنین کاری در مورد ایران وجود ندارد".

این رهبر مسیحی آمریکا یکی از اهداف این سفر را دیدار رهبران مذهبی ایران و آمریکا دانست و گفت هدف این است که دیدگاه‌های همتایان ایرانی شنیده شود.

وینکلر اظهار داشت: "من می‌خواهم به همراه ایرانی‌ها راه‌هایی را بررسی کنیم که برپایه آن ما بتوانیم صلح را تضمین کنیم و مناسبات پایدار میان رهبران ایمانی و نیز کشورهایمان را گسترش دهیم".

این هیات در نظر دارد نتیجه مذاکرات خود را به اطلاع اعضای کنگره آمریکا برساند.

Link and title in English: U.S. religious leaders promote peace dialogue in Iran

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌