تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رهبر ایران: جانب احتیاط را نباید از دست داد

رهبر ایر ان روز شنبه در دیدار با مردم استان آذربایجان شرقی، از مسئولان ایرانی خواست مرعوب "دشمن" نشوند و در عین حال جانب احتیاط را هم از دست ندهند.


آیت الله خامنه‌ای گفت: "در این مسیر نباید مرعوب دشمن شد و جانب احتیاط را هم نباید از دست داد. مسوولان باید با درنظر گرفتن جوانب امور، به هیچ وجه عزم جلو رفتن را از دل خود و ملت خارج نکنند".


رهبر ایران به تازگی نماینده خود را به کرملین فرستاد تا درباره مناقشه‌ هسته‌ای ایران و راه‌حل‌های احتمالی با رهبران مسکو به رایزنی بپردازد. علی اکبر ولایتی، پس از دیدار با ولادمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه، از طرح پیشنهادی مسکو درباره پرونده هسته‌ای ایران استقبال کرده بود.


در تحولی دیگر علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر ایران، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لیبراسیون هولوکاست را یک واقعیت تاریخی دانسته بود. محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران با "افسانه" خواندن هولوکاست موجی از فشارهای سیاسی را به ایران تحمیل کرده است.

رهبر ایران در ادامه افزود: "با وجود پیشرفت‌های مهم در برخی بخش‌ها، مسئولان باید همه تلاش خود را برای پیشرفت در بخش‌های دیگر نیز به كار بگیرند و قدر استعدادها و شوق و همت موجود در كشور را بدانند، زیرا امروز هرگونه توقفی در محیطهای علمی، دانشگاهی و دینی، صنعتی، كارخانه‌ها و مراكز تجاری جایز نیست".

به گفته ناظران با اعمال تحریم‌های شورای امنیت و نیز پایین آمدن قیمت نفت احمدی‌نژاد در زمینه اقتصاد با مشکل روبرو شده است.

رهبر ایران در عین حال گفت : "متأسفانه برخی افراد با سخنان و مطالب خود و بزرگ نمایی برخی مشكلات و یا بیان ضعف هایی كه وجود ندارد، موجب جرأت پیدا كردن دشمن می شوند، كه این اشتباه است".

آیت الله خامنه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: "ذخایر نفت و گاز تا ابد باقی نمی ماند و اگر ملتی به فكر تولید انرژی آینده خود نباشد باید محتاج و وابسته قدرتهای سلطه گر بماند. خوشبختانه ملت ایران متوجه این قضیه شده و بر سر مسئله هسته‌ای ایستاده است و مسئولان هم آگاهانه و با جدیت این موضوع را پیگیری می كنند و به جاهای بسیار خوبی رسیده اند كه ان شاءالله به جاهای بهتری هم خواهند رسید".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌