تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بهای نفت کاهش یافت

دبیرخانه کشورهای تولید کننده نفت، اوپک، از کاهش بهای سبد نفتی این کارتل خبر داد. برپایه این گزارش بهای سبد نفت خام اوپک در روز پنجشنبه 90 سنت کاهش یافت و به بشکه‌ای52.80 دلار رسید.

بهای نفت خام سنگين ايران در نخستين ماه سال 2007 نيز با 7.79 دلار كاهش به 47.9 دلار در هر بشكه رسيد. بهای نفت سنگين ايران در آخرين ماه سال 2006 به 55.75 دلار در هر بشكه رسيده بود.


نمودار بهای سبد نفتی اوپک

از سوی دیگر رویترز گزارش می‌دهد در پی پیش‌بینی افزایش دما در هفته‌‌های آینده در ایالات متحده، که بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان است، بهای نفت کاهش یافت.

با این حال ناظران بازار نفت معتقدند که حتی در صورت هوای سرد و یخبندان در آمریکا، بهای نفت با نزدیک شدن به فصل بهار به میزان چشمگیری افزایش نخواهد یافت.

برپایه این گزارش بهای نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس با 29 سنت کاهش به 57.70 دلار و بهای نفت خام برنت دریای شمال با 36 سنت کاهش به 57.24 دلار در هر بشکه برای برای تحویل درماه آپریل رسید.

بهای نفت در هجدهم ژانویه امسال به 49. 90 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین میزان در بیست ماه گذشته بود. با بازگشت سرمای زمستان در ماه فوریه بهای نفت به 60 دلار در بشکه افزایش پیدا کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌