تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

عقب‌نشینی ارتش آمریکا از اتهاماتش به ایران

سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد اعلام کرد کنفرانسی که در روز یکشنبه‌ در منطقه سبز این شهر برگزار شده بود، به منظور متهم کردن دولت ایران نبوده و تنها در آن شواهدی دال بر دخالت ایران در ناآرامی‌‌های عراق ارائه شده است.

یک مقام بلندپایه ارتش آمریکا روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران در منطقه سبز بغداد گفته بود: "ایران در عرضه بمب‌های کنار جاده‌ای (ای.اف. پی) و دیگر مواد به گروه‌های افراطی عراقی دخالت دارد".


سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد- عکس:AFP/MOHAMMED JALIL

در این کنفرانس این مقام آمریکایی، سپاه قدس ایران را متهم کرد که "افراطی‌ها و شورشیان را مسلح می‌کند تا به حملات تروریستی و جنگ چریکی دست بزنند".
در این کنفرانس خبری همچنین گفته شد که ایران در زمینه تجهیز آموزش و ارسال اسلحه به گروهای‌ افراطی عراقی فعال است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال ویلیام کالدول، سخنگوی ارتش آمریکا به خبرنگاران در بغداد گفت: "چنین قصدی (اتهام به دولت ایران) پشت این کنفرانس خبری نبوده است. وی (شخص حاضر در کنفرانس خبری یکشنبه) به پرسش‌ها پاسخ می‌داد و تلاش داشت اطلاع‌رسانی کند".

ایالات متحده آمریکا تهران را متهم کرده بود که بمب‌های ساخت ایران، دست کم ۱۷۰ نفر از سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف را کشته و ۶۲۰ نفر دیگر را زخمی کرده است.

از سوی دیگر ژنرال پیتر پیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیدا شدن سلاح‌های ایرانی در عراق "در این مورد به خودی خود به معنای دخالت مستقیم ایران در عراق نیست".

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، روز دوشنبه ادعای صدور سلاح‌‌های پیشرفته ایرانی به عراق را رد کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌