تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انفجار بمب در زاهدان


صبح چهارشنبه انفجار بمبی در زاهدان به کشته و زخمی شدن چندين نفر از اعضای سپاه پاسداران انجامید.

این بمب که ساعت 6:37 صبح امروز در شهر زاهدان منفجر شد، داخل یک دستگاه خودرو پیکان در بلوار ثارالله منطقه احمدآباد زاهدان، در مسیر حرکت اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران کار گذاشته شده بود.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران، سرهنگ محمد جواد اثنی‌عشری، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه عملیاتی رسول اکرم نیز در این‌باره اظهار داشت که "خودرو حامل کارکنان سپاه پس از انفجار بمب کارگذاشته شده در یک دستگاه خودرو پیکان، منفجر شد".

به گفته وی در این حادثه تا کنون 17 تا 18 نفر کشته و زخمی شدند.

وی همچنین از دستگیری یکی از عاملان حادثه توسط ماموران با همکاری مردم خبر داد.

گزارش تکمیلی خبرگزاری فارس را در زیر می‌خوانید:


"مقارن ساعت 30/6 دقیقه صبح امروز خودروی فیات سرویس عمومی تیپ سلمان فارسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق روال هر روز سربازان و کادر عادی سپاه را از مجتمع مسکونی نسترن واقع در خیابان ثارالله به محل کارشان منتقل می‌کرد که در این هنگام یک خودروی پیکان که به بهانه تعمیر، خیابان را مسدود کرده بود اتوبوس را متوقف کرده و در همین حین، تعدادی ناشناس از پیکان پیاده شده و به همراه سه دستگاه موتور تریلر که از قبل در محل حادثه مستقر بودند از محل فاصله گرفتند و پس طی مسافتی از طریق دستگاه کنترل از راه دور خودروی پیکان را منفجر کردند.

انفجار پیکان موجب آتش گرفتن مینی‌بوس فیات و پرتاب آن می‌شود. عاملان حادثه برای اطمینان از این عملیات تروریستی به محل حادثه باز می‌گردند تا از طریق یک دستگاه دوربین فیلمبرداری آنرا به تصویر بکشند که در این هنگام سرویس دوم کارکنان سپاه از راه رسیده و سرنشینان این مینی‌بوس با تروریست ها درگیر می‌شوند و این جنایتکاران نیز برای نجات خود، اقدام به تیراندازی می‌کنند که در جریان تیراندازی چند نفر از شهروندان بی گناه جان خود را از دست دادند.

گزارش‌های تکمیلی حاکیست، خودروی پیکان منفجر شده که در این حادثه تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است، چند روز پیش در زاهدان به سرقت رفته بود.

در جریان این حادثه، 5 نفر از عاملین این عملیات تروریستی دستگیر شدند که از آنها یک نوار پر شده ویدئویی مبنی بر اعتراف به شرکت در این عملیات تروریستی و وابستگی به گروهک منتسب به عبدالمالک ریگی ضبط شد.

بازداشت‌ شدگان هم اینک تحت بازجویی هستند و اقدامات امینتی بیشتر برای شناسایی و دستگیری رابطین و دیگر عوامل این حادثه ادامه دارد.

عاملین حادثه تروریستی صبح امروز زاهدان از نیروهای وابسته به گروهک جندالله و طرفدارن عبدالمالک ریگی از اشرار شرق کشور هستند که به وابستگی خود اعتراف کرده‌اند.

در این حادثه تاکنون 12 نفر از شهروندان زاهدان به شهادت رسیدند و 24 نفر دیگر زخمی هستند که حال چند نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

اسامی 10تن از شهدای این حادثه به این شرح است:

شهید منصور آذره، مرتضی اربابی، شهید حمزه صیاد اربابی، شهید جعفر شهریاری، شهید عیسی غلامی، شهید علی پیری، شهید مسلم کیخا، شهید محمد نوری، شهید محمود شهریاری، شهید حمید ابیل".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌