تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

وزارت ارشاد «بازتاب» را غیرقانونی اعلام کرد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی اطلاعیه‌ای فعالیت سایت «بازتاب» را غیرقانونی اعلام کرد. پایگاه اینترنتی بازتاب، از سایت‌های محافظه‌کار است که با محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در ارتباط دانسته می‌شود.

سایت بازتاب، امروز، به این اقدام واکنش نشان داد و از زبان نماینده حقوقی خود نوشت: "در اطلاعیه وزارت ارشاد، سایت «بازتاب» به اقداماتی از قبیل نشر اکاذیب و افترا، و توهین متهم شده، که تشخیص آن بر عهده دستگاه قضائی است". نماینده حقوقی این سایت، این اقدام وزارت ارشاد را غیرقانونی دانست و این اطلاعیه را فاقد ارزش خواند.

تارنمای بازتاب، طی هفته‌های اخیر، مقالاتی در انتقاد به سیاست‌های اقتصادی دولت محمود احمدی‌نژاد و برگزاری کنفرانس هولوکاست از سوی وی، انتشار داده‌است.

بازتاب در آشکارترين و احتمالا تندترين حرکت خود در انتقاد به موضع دولت هفته گذشته متن سخنرانی سعيد امامی را منتشر کرد که او در آن به انکار هولوکاست می پرداخت. معاون وقت وزارت اطلاعات با متهم شدن اش در جريان قتلهای زنجيره ای به زندان افتاد و اندکی بعد گفته شد که خودکشی کرده است.

تارنمای بازتاب، نسبت به دولت محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین نیز در زمینه برنامه هسته‌ای ایران با انتقاد برخورد می‌کرد. این تارنما، برخورد آن دولت با غرب در این مورد را "بسیار ضعیف" توصیف می‌کرد. بازتاب، در اکتبر ۲۰۰۵ به‌طور موقت به‌حکم دادگاه تعطیل شد ولی پس از آن دوباره راه‌اندازی شد.
گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، جزئیات این ممنوعیت و زمان اجرای آن را اعلام نکرده‌است. نسخه‌های فارسی و انگلیسی سایت بازتاب، روز سه‌شنبه، به حالت عادی کار می‌کردند.

مطالب مرتبط:
متن کامل سخنان سعيد امامی در بازتاب

Iran's ministry of Culture bans a conservative website.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌