تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مدیرعامل ایران‌خودرو: به‌خاطر تحریم ۱۵ درصد افزایش هزینه داریم

منوچهر منطقی، مدیرعامل ایران خودرو، درباره اثرات قطعنامه ۱۷۳۷ بر این گروه صنعتی به خبرگزاری کار ایران گفت: "هم اکنون قبل از این که تحریم به صورت رسمی از سوی کشورهای غربی علیه ایران صورت گیرد، هزینه های تامین مالی از منابع خارجی گران تر شده، به نحوی که به دلیل کارکرد ایران خودرو با دلار، تمامی اجناس با 15 درصد افزایش بها خریداری می شود".

منوچر منطقی افزود: "ایران خودرو با بسیاری از مراکز تحقیقاتی خارج از کشور قراردادهایی را برای انجام کار های تحقیقاتی امضا کرده که متاسفانه به دلیل شرایط سیاسی برگشت خورده شده که البته تعداد آنها زیاد نیست".

منوچهر منطقی خاطر نشان ساخت: "از نظر دانش و تعاملات با مجموعه‌های تکِ دنیا با محدودیت مواجه شده ایم. مشاهده می شود که کشورهای غربی، بانک‌های ایرانی را از رده خارج کرده‌اند. بنابراین، در صورت وجود منابع مالی، اگر بانکی وجود نداشته باشد، ایران نمی تواند تبادل مالی با دنیا انجام دهد، پس تحریم اثر دارد".

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو برقراری رابطه صحیح میان ایران خودرو و قطعه سازان را یکی از تدابیری دانست که می‌تواند پیامدهای تحریم‌ها را کاهش دهد.
وی تصریح کرد "در هر صورت تحریم به صورت غیررسمی حادث شده ؛ ولی ایران خودرو دارای سایت‌های خارجی و امکاناتی است که می تواند از آن درآمدهایی داشته باشد".


شرکت ایران خودرو ( سهامی عام ) در سال 1341 با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات توسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی، احمد خیامی، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد .

شرکت ايران خودرو بزرگترين شرکت خودرو سازی ایران است که به طور متوسط 65 تا 70 درصد توليد خودرو در داخل ایران را به خود اختصاص داده است .

سرمايه شرکت ايران خودرو در پايان سال مالی 1381 ،2,404,687,500,000 ريال (تقسيم شده به 2,404,687,500 سهم 1000 ريالی ) بوده است .

برخی از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در زیر آمده است:
سواری:

- سمند
- پــژو 206

- پــژو SD 206

- پــــــارس

- پــژو 405

- پــژو آردی

- وانت پیکان 1600

- ســوزوکی Grand Vitara

- لــــوگـان

مینی‌بوس - ون:

- هيوندايی کروز
- آمبولانس Sprinter 314

اتوبوس:

- مگاترنس
O457 -

SC457 -

MAN (CNG) -

C457

کامیون:

- اکـــسور
- اکـــتروس

- بنـــــز

- کــاميونت هيوندايی Mighty

نظرهای خوانندگان

سمند مهمترین تولید ایران خودرو را فراموش کردید

-- بهزاد ، Feb 12, 2007 در ساعت 08:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌