تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گیتس: پوتین مانند جاسوسهای قدیمی صحبت کرد

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز یکشنبه در واکنش به انتقادهای رییس‌جمهوری روسیه از واشنگتن گفت: "یک جنگ سرد واقعا کفایت می‌کند".

به گزارش خبرگزای فرانسه، رابرت گیتس، مرد اول پنتاگون د رکنفرانس بین‌المللی امنیت در مونیخ گفت : "سخن راندن از چنین موضوعاتی به جنگ سرد برمی‌گردد، یکی از سخنرانان دیروز نوستالوژی یک دوره‌ای را برای من، به عنوان یک جنگوی جنگ سرد، یادآور شد که کمتر پیچیدگی داشت".


رییس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، افزود: "یک جنگ سرد واقعا کفایت می‌کند".

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه جهان امروز پیچیده‌تر از دوران جنگ سرد است، مشارکت واشنگتن با کشورهای دیگر و از جمله روسیه را در گرو مواجهه با مسائل مشترک و افراط گرایی اسلامی دانست.

گیتس هنگام پرسش و پاسخ گفت: "اجازه بدهید بار دیگر بگویم هیچ علاقه‌ای برای یک جنگ سرد نوین با روسیه وجود ندارد".

گیتس با کنایه به پوتین گفت: "من هم مانند سخنران دوم دیروز گذشته‌ای کاملا متفاوت دارم؛ شغلی مربوط به حرفه جاسوسی. گمان می‌کنم جاسوس‌های قدیمی عادت دارند که رک و راست صحبت کنند".
پوتین در دوره اتحاد جماهیر شوروی جاسوس کا.گ.ب بود

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود که وی پس از جنگ سرد "به اردوگاه بازآموزی " رفته و به عنوان رییس‌ دانشگاه در برخورد با دانشکده‌ها آموخته است که: خوب باش یا می‌روی بیرون.

رابرت گیتس در بخشی دیگر از سخنان خود به دونالد رامسفلد، سکاندار پیشین پنتاگون، اشاره کرد و گفت: "طی سال‌ها، برخی تلاش کرده‌اند که ملت‌های اروپایی و متحدین را در دسته‌های متفاوت مقوله‌بندی کنند".

گیتس افزود: "برخی حتی از اصطلاح اروپای کهنه در برابر نو استفاده کردند ... همه این مقوله‌بندی‌ها مربوط به گذشته است".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌