تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کشف "اسکلت‌های عاشق"

روز چهارشنبه، باستان‌شناسان در ایتالیا، دو اسکلت مربوط به ۵ تا ۶ هزار سال پیش را از دل خاک درآوردند.

کارشناسان یکی از اسکلت‌ها را مربوط به یک مرد و دیگری را از یک زن می‌دانند. قرارگیری این دو اسکلت نسبت به هم به‌گونه‌ای است که حالتی مهروَرزانه را تداعی می‌کند.


این اسکلت‌ها که مربوط به دوران نوسنگی تشخیص داده شده، در نزدیکی شهر مانتوآ در ۴۰ کیلومتری ورونا در شمال ایتالیا یافت شده‌اند. از آنجا که دندان‌های این دو شخص در حالتی نسبتاً خوب مانده، گمان باستان‌شناسان بر اینست که این دو در جوانی مرده‌اند.

این مطلب را الِنا منوتی، رئیس هیئت این کاوش به خبرنگاران گفت و افزود: "تا آنجا که ما اطلاع داریم این کشف منحصر به‌فرد است. خاکسپاری دوگانه از «عصر حجر نو» تابه‌حال دیده نشده، آن‌هم در حالت به آغوش گرفته".

این گورستان باستانی روز دوشنبه در جریان کار ساخت‌وساز یک کارخانه در پیرامون مانتوآ کشف شد. به غیر از این زوج، باستان‌شناسان در کاوش خود تعدادی ابزار آتشزنه و سوفار (نوک پیکان) و یک کارد نیز پیدا کرده‌اند.

رسانه‌های گوناگون درباره "عاشق بودن" این دو گمانه‌زنی کرده و نزدیکی این کاوشگاه به شهرهای مانتوآ و ورونا، یعنی محل رویدادهای عشقی داستان رومئو و ژولیت شکسپیر را به عنوان اتفاقی جالب دانسته‌اند.

منبع: روزنامه اسپیتز هلند.
برگردان: مانی پارسا.

Prehistoric 'intimate' skeletons found

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌