تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

درخواست بودجه بیشتر برای رادیو فردا

رادیو آمریکایی آزادی، در بودجه پیشنهادی سال ۲۰۰۸ خواستار منابع بیشتر مالی برای تقویت برنامه‌های مختص ایران و قطع برخی از برنامه‌هایش برای اروپای شرقی شده است.

جفری تریمبل، رییس موقت رادیو آزادی در این باره گفت: "ما مشتاقانه خواستار هر چه پرمایه‌کردن برنامه‌‌های خود برای ایران هستیم".
رادیو آزادی برای ترویج ایده‌ال‌های غربی برای اروپایی شرقی در زمان جنگ سرد در سال ۱۹۴۹تاسیس شد.


رادیوی آزادی در پروژه‌ای مشترک با صدای آمریکا، رادیو فردا را برای پوشش ایران تاسیس کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رادیو آزادی که برای درحدود۲۰ کشور دنیا از پراگ برنامه پخش می‌کند در نظر دارد برنامه‌های خود را که برای ایران پخش می‌شود، تقویت کند و از میزان برنامه‌هایی که برای شرق و جنوب شرقی اروپا پخش می‌شود بکاهد.

در این بودجه پیشنهادی که مستلزم تایید کنگره آمریکا است، پیشنهاد شده است که برنامه‌های این ایستگاه برای رومانی و مقدونیه قطع شود و از زمان برنامه‌های اوکراین، قزاقستان و بخش‌هایی از یوگوسلاوی پیشین کاسته شود.

در این بودجه پیشنهادی بخشی از بودجه‌ای که پیشتر صرف مناطق نامبرده می‌شد، علاوه بر تقویت رادیو فردا، در امور اجرایی رادیو آزادی هزینه خواهد شد.

رییس جدید رادیو آزادی که از ماه مارس کار خود را آغاز خواهد کرد، شخصیت نومحافظه‌کار آمریکایی، جفری گدمین، است که هم‌اکنون مدیر موسسه آسپن در برلین است.

این رادیو که ثمره جنگ سرد است تا دهه۱۹۷۰ از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، به طور رسمی تامین مالی می‌شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌