تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آزمایش موشک‌های "تور ام یک" در ایران

نیروی هوایی سپاه از آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی "تور ام یک" خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرتیپ حسین سلامی، فرمانده نیروی هوایی سپاه با اعلام این خبر گفت: "تور ام یک سامانه‌ای چابک، چالاک، پرتحرک، بسیار دقیق با امکان واکنش سریع است و هر سامانه موشکی قادر است در آن واحد 48 هدف را رهگیری کند و با 8 هدف درگیر شود".

سلامی افزود: "با توجه به قابلیت‌های فراوان این سامانه، یگان‌های موشکی نیروی هوایی سپاه قادرند با کنار هم قرار دادن تعداد زیادی از این واحدها فضای وسیعی را تحت پوشش پدافندی قرار دهند".

سرتیپ سلامی اظهار داشت: "سامانه تور ام یک قادر است با هواپیماهای کوچک، هواپیماهای با قابلیت مانور بالا و سرعت زیاد و موشک‌های پیشرفته کروز درگیر و در کمتر از یک ثانیه آماده‌ی رهگیری مجدد و پرتاب‌های متعدد شود".

فرمانده نیروی هوایی سپاه همچنین گفت: "این سامانه به صورت دقیق اهداف را مورد اصابت قرار می‌دهد و این امکان را دارد تا در برابر سیستم‌های ضد رادار منحرف‌کننده موشک مصون بماند و در جنگ الکترونیک نیز موفق عمل کند".

ایران به دنبال یک قرارداد 700 میلیون دلاری که درپایان سال 2005 به امضا رسید، 29 سیستم موشک زمین به هوای تورام یک از روسیه تحویل گرفت.
واشنگتن به این قرارداد اعتراض کرده است و روسیه درمقابل می‌گوید که تحویل این موشک‌ها در چارچوب مقررات بین‌المللی است و تور ام یک جنبه دفاعی دارد.

تورام یک برای سرنگون کردن هواپیماو موشک‌های کروز طراحی شده است. این سیستم در نمایشگاه هوا- فضای روسیه در سال 2005 به نمایش درآمد. هر سیستم تورام یک به هشت موشک کوتاه برد مجهز است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌