تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بازداشت چهار افسر برای ربودن دیپلمات ایرانی

چهار افسر عراقی برای ربودن یک دیپلمات ایرانی در بغداد، بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق، به خبرنگاران گفت: "آنهایی که بازداشت شدند از افسران ارتش هستند. درباره وابستگی دستگیر شدگان و اینکه چه کسی به آنها دستور داده است تا مرتکب چنین اعمالی بشوند بازجویی ادامه دارد".


زیباری | عکس از AFP

زیباری افزود: "در اینکه این چهار نفر وابسته به نهادهای دولتی باشند، تردید‌هایی وجود دارد".
جلال شرفی، چهل ساله، دبیر دوم سفارت ایران در عراق، روز یکشنبه در یک ناحیه شیعه‌نشین بغداد به وسیله مردان مسلحی که لباس ارتش عراق را بر تن داشتند ربوده شد.

یک مقام بلند پایه ایرانی به خبرگزاری فرانسه گفته است که بین تهران و بغداد همکاری نزدیکی برای آزادی این دیپلمات ربوده شده درجریان است و حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در عراق، با هوشیار زیباری و عبدالقادر جاسم محمد، وزاری خارجه و دفاع عراق در این خصوص دیدار داشته است.

روز سه شنبه وزارت امورخارجه ایران، یک گروه مرتبط با وزارت دفاع عراق را مسئول این آدم‌ربایی اعلام کرد و به‌طور غیر مستقیم آمریکایی‌ها را در این باره مسئول دانست.

از سوی دیگر علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، که در یک کنفرانس مشترک خبری با وزیر امور خارجه هند سخن می‌گفت اظهار داشت:" آمریكایی‌ها به دنبال یك نوع ماجراجویی در عراق هستند؛ اما این كار به نفع خودشان نیست".

لاریجانی در خصوص ربوده شدن دیپلمات ایرانی اظهار داشت: "اگر حمایت از دولت آقای مالكی و ایجاد امنیت در عراق مساله‌ای كلیدی برای آمریكایی‌ها است این گونه كارها تضعیف دولت آقای مالكی است و زمانی كه در كشوری دولتی وجود دارد آمریكایی‌ها نباید دست به ربایش بزنند".

لاریجانی همچنین گفت: "ما اعتراض خود را از طریق سفرای سوییس و عراق انجام داده‌ایم و وزارت امورخارجه هم در حال پیگیری است".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌