تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بلر: هیچکس از حمله به ایران حرف نمی‌زند


عکس از AFP

تونی بلر، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه گفت که "هیچ طرحی برای حمله نظامی علیه ایران نیست، ولی سرپیچی ایران از پذیرش خواسته‌های جامعه جهانی باعث نگرانی فزاینده‌ای است". بلر تصریح کرد که "اگر جمهوری اسلامی در مورد مهار برنامه هسته‌ای خود و دیگر فعالیت‌ها با غرب همکاری کند، درهای بسیاری به روی ایشان باز خواهد شد".
بلر به کمیته‌ای در پارلمان بریتانیا گفت: "هیچکس نه صحبتی از دخالت نظامی در ایران می‌کند و نه طرحی در این مورد دارد". بلر با این‌که سخن جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا را تکرار می‌کرد که گفته‌است "هیچ‌یک از گزینه‌ها را نمی‌توان کنار گذاشت" ولی در ادامه افزود: "(حمله به ایران) خواست جامعه جهانی نیست، این خواست ما نیست".

وی ادامه داد: "اما مهم است که ایران بفهمد در حال حاضر دو دسته از اعمال ایشان واقعاً برای جامعه جهانی نگران‌کننده است، یکی توسعه "ظرفیت برای ساخت سلاح هسته‌ای" و دوم دامن زدن عمدی به فرقه‌گرایی و درگیری در منطقه".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلر همچنین گفته‌است: "مهم است تا میان مردم ایران و حکومت آن کشور تفاوت قائل شویم. به گمان من، مردم ایران هم از راهبرد حکومت ایران به همین اندازه نگرانی دارند".

منبع: ای.اف.پی

No plans for military action on Iran, says Blair

نظرهای خوانندگان

چرا خبرهایتان را نصف کردید؟
کم اوردید؟
----------------------------
برای گوی سياست جا باز کرده ايم. ميزان توليد خبر فرقی نخواهد کرد. نظری داريد برای آرايش جعبه خبر بنويسيد. هنوز اين جعبه تغيير خواهد کرد تا به فرم دلخواه و عملی برسد. - زمانه

-- بدون نام ، Feb 6, 2007 در ساعت 03:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


علیرضا اسپهبد درگذشت

مندنی‌پور: زخم‌خورده‌ام

تصویری که از ایران می‌سازند

مجموعه فيلم‌های فرش ايرانی

‌روزگار سپری‌شده‌ داستان‌های‌ سال‌خورده‌