تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

لاریجانی: با آمریکایی‌ها در مونیخ صحبت نمی‌کنم

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز دوشنبه گفت که در یک کنفرانس مهم سالانه امنیتی در آلمان شرکت خواهد کرد.

این کنفرانس از ۹ تا ۱۱ فوریه در شهر مونیخ برگزار می‌شود و هیئتی آمریکایی به ریاست رابرت گیتس، وزیر جدید دفاع آن کشور نیز در آن شرکت خواهد داشت. لاریجانی اعلام کرد که با مقامات آمریکایی در حاشیه این کنفرانس دیدار نخواهد کرد.

این کنفرانس که "داووس جهان امنیتی" لقب گرفته امسال برای چهل و سومین بار تشکیل می‌شود. در این کنفرانس عمدتاً به مسائل بین‌المللی و امنیتی پرداخته می‌شود. سیاستمداران بلندپایه‌ای همچون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در آن شرکت خواهند داشت.

لاریجانی گفت: "امیدواریم که بتوانیم مذاکرات خوبی داشته باشیم". او همچنین گفت که مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند "مثمر ثمر" باشد و افزود: "ما همیشه تأکید کرده‌ایم که می‌خواهیم موضوع را از راه مذاکره حل کنیم، اما در عین حال، نمی‌توانم در این برهه از زمان هیچ قضاوتی در این مورد بکنم".

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا قرار است در این کنفرانس نخستین سخنرانی عمومی خود را داشته‌باشد. لاریجانی که مذاکره‌ کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز هست، طی یک کنفرانس خبری در تهران تأکید کرد که با مقامات و رهبران دیگر کشورها، به جز آمریکا، دیدار خواهد داشت.


کشورهای غربی به برنامه هسته‌ای ایران همواره به‌دیده تردید می‌نگرند و خواستار تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران نیز همواره بر صلح‌آمیز بودن این برنامه تأکید داشته‌است.

منبع: خبرگزاری فرانسه

Iran's Larijani participant in Munich conference

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران