تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سلطانیه‌: نصب دوربین‌‌های آژانس ضرورتی ندارد

علی اصغر سلطانیه، نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در دیدار خبرنگاران ایرانی و خارجی از تاسیسات هسته‌ای اصفهان با اشاره به نصب دو دوربین آژانس در مرحله تولید UF6 اظهار داشت: "از لحاظ فنی هیچ ضرورتی به نصب این دوربین‌ها نیست و از طرف ایران همكاری‌های اضافی با آژانس قلمداد می‌شود. سیستم UCF اصفهان مشخص و سیستمی بسته است و هیچ لزومی بر نصب این دوربین‌ها وجود ندارد"

سلطانیه در ادامه افزود: "ایران حتی كپسول‌های UF6 را به بدنه‌ انبار پلمب كرده است و دوربین‌های آژانس بر آنها نظارت دارند".
دیپلمات‌‌های غربی در وین پیش از این اعلام کرده بودند که ایران از نصب دوربین‌های آژانس در تاسیسات غنی سازی نطنز جلوگیری کرده است.



به گزارش ایسنا، نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اظهار داشت: "تا به حال درUCF اصفهان، 250 تن UF6 تولید شده است. "

سلطانیه درباره ایمنی تاسیسات اصفهان گفت: "از لحاظ ایمنی تمام تاسیسات UCF اصفهان مطابق استاندارد‌های ایمنی آژانس است و این استاندارد‌ها مو به مو اجرا می‌شوند. ما به خاطر ایمنی این مركز دو ساختمان مجزا برای این كار تهیه كرده‌ایم تا مواد رادیواكتیو از مواد غیر رادیواكتیو جدا شوند". سلطانیه همچنین خاطر نشان کرد که اجازه نصب دوربین در تاسیسات UCF اصفهان "به خاطر حسن نیت ایران و همکاری اضافی ایران است".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران