تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

لاریجانی: بازرسی‌های آژانس ادامه دارد

علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، در واکنش به اظهارات برخی دیپلمات‌ها در وین در خصوص ایجاد محدودیت ایران برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اظهار داشت: "مطابق ضوابط ان.پی.تی و پادمان، ایران دست بازرس‌ها را باز گذاشته و آنها می‌توانند بازرسی‌های خود را اعمال كنند... و هرگونه همکاری با آژانس اعمال می‌شود".


علی لاریجانی (راست) و رمضان عبدالله (وسط) در کنفرانس مشترک خبری- عکس: ایسنا

دیپلمات‌های غربی در وین روز جمعه از نصب سه هزار سانتریفوژ درتاسیسات هسته‌ای نطنز خبر داده بودند. همین منابع همچنین اعلام کرده‌ بودند که ایران از نصب دوربین‌های آژانس در تاسیسات غنی سازی نطنز جلوگیری کرده است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، كه در یك كنفرانس خبری مشترك با رمضان عبدالله، دبیركل جهاد اسلامی فلسطین سخن می‌گفت با اشاره به درگیری‌های گروه‌های رقیب در سرزمین‌های فلسطینی اظهار داشت: "امیدواریم بحثهایی كه طرفین در دست انجام دارند زودتر به نتیجه برسد و فضای وحدت آمیزی بین فلسطینی‌ها ایجاد گردد".

رمضان عبدالله، دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره اظهار داشت: "تمام دوستان ما در حماس و فتح تلاش می‌كنند آتش بس برقرار شود". رمضان عبدالله در ادامه از طرح‌های عربستان، مصر، سوریه و ایران برای برقراری آرامش در سرزمین‌های فلسطینی حمایت کرد.

از سوی دیگر به گزارش شبکه الجزیره، عربستان از حماس و فتح دعوت کرده است تا در مکه برای حل اختلافات خود به گفتگو بپردازند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران