تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نماینده آمریکا در ناتو: آماده دفاع از منافع خود هستیم




نماینده ایالات متحده در ناتو روز جمعه از افزایش نیروهای آمریکا در خلیج فارس دفاع کرد و آن را واکنشی به موضع "خصمانه" ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویکتوریا نولاند در گفتگو با شبکه اسکای نیوز اظهار داشت که آمریکا از منافع خود در منطقه دفاع خواهد کرد، جایی که به گفته وی خیلی‌ها از نیات جمهوری اسلامی "به شدت در هراسند".

جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا، چندی پیش به دومین ناو هواپیمابر آمریکا دستور داد که به منطقه خلیج فارس برود. از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003، این میزان حضور قوای آمریکا در خلیج فارس سابقه نداشته است.

نماینده آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی اظهار داشت: "برای مدتی طولانی ایرانی‌ها به تحرکات خصمانه در منطقه دست زده‌اند، و روی این حساب باز کرده بودند که آمریکا درگیر عراق است".

خانم نولاند در ادامه افزود که ما ، "نسبت به دفاع از دوستان و شرکایمان در این بخش از جهان" متعهد هستیم. دوستان و شرکایی که به گفته ویکوتوریا نولاند "بسیاری از آنها، به ویژه در منطقه خلیج فارس، به شدت از رفتار خصمانه ایران در هراسند".

نماینده آمریکا در ناتو افزود: "از این رو بنا بر اقتضا، ما حضور خود را نشان می‌دهیم، ما در منطقه خواهیم بود و روشن می‌کنیم که آماده دفاع از منافع خود هستیم و آماده‌ایم که از دوستانمان دفاع کنیم".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران