تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

یونیسف و یونسکو حمله به مدرسه دخترانه در بغداد را محکوم کردند

در پی انفجار روز یکشنبه خمپاره در یک مدرسه دخترانه در بغداد که طی آن 5 دانش آموز دختر کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند، یونیسف و یونسکو خشم خود را از وقوع چنین حادثه ای به ویژه زمانیکه که کودکان در کلاس درس مشغول تحصیل برای ساخت آینده ای بهتربرای عراق بودند، ابراز کردند.

به گزارش زمانه، نماینده یونیسف در عراق، آقای راجر رایت، ومدیر برنامه های یونسکو، محمد جلید، در بیانیه ای مشترک تاکید کردند: "این حادثه، هشداری غم انگیز برای خطرات مشابهی است که هر روزه کودکان عراقی را تهدید می کند: کودکانی که در میان ناامنی های موجود تلاش می کنند به حق غیر قابل انکار خود برای آموزش دست یابند. هدف قرار دادن کودکان در این حادثه آن هم به طور عمدی، جنایتی غیر قابل گذشت است".

این دو آژانس سازمان ملل تاکید کردند ، خشونت و خطر خشونت‌هایی از این قبیل در آینده، نظام آموزشی عراق را به طور جدی مختل کرده است. مدارس دختران در این راستا بیشترین آسیب را دیده‌اند در حالیکه دختران اکثریت کودکان محروم از تحصیل را در پایتخت عراق تشکیل می‌دهند.

یونیسف و یونسکو، از کلیه طرفهای درگیر در عراق خواستند تا به مسئولیت و تعهد خود نسبت به حفظ امنیت مدارس به عنوان ماوای کودکان برای یادگیری و بازی عمل کنند.امروز باید به دنبال راه کارهایی برای در اختیار قرار دادن آموزش برای کودکانی بود که در محیط‌های زندگی‌شان، برپایی مدارس به شیوه عادی غیر ممکن است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران