تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

حملات متعدد به برگزارکنندگان مراسم عاشورا در عراق


برگزاری مراسم تعزیه در شهر بصره عراق (30 ژانویه)- عکس: AFP PHOTO/ESSAM AL-SUDANI

روز سه‌شنبه ۳۰ ژانویه یک بمب‌گذار انتحاری با انفجار خود باعث کشته‌شدن ۲۳ تن در بغداد شد. این انفجار در مسجدی شیعی در شمال شرقی بغداد رخ داد. به نقل از منابع انتظامی و درمانی عراق، بیشتر کشته‌شدگان را زائران مراسم عاشورا تشکیل می‌دادند.

در شهر بَلَدروز در استان دیاله عراق نیز یک حمله انتحاری به مسجد علی‌اکبر باعث کشته شدن دست کم ۱۲ نفر و زخمی شدن ۴۰ تن دیگر شد. این مطلب را یکی از مقامات شهربانی بعقوبه گزارش کرده‌است.

به گزارش وزارت کشور عراق، در جنوب غربی بغداد در محله عامل نیز افراد مسلح از دو دستگاه خودرو به‌روی یک مینی‌بوس زائران شیعه آتش گشودند و هفت نفر را کشته و هفت نفر دیگر را زخمی کردند. به نقل از همین منبع، این زائران عازم برگزاری مراسم عاشورا در محله کاظمین بغداد بودند.


پلیس عراق در صحنه انفجار بمبی در شهر کرکوک که به زخمی شدن 15 نفر منجر شد- عکس: AFP PHOTO/MARWAN IBRAHIM

در خانقین، در نزدیکی مرز ایران، یک بمب کنار جاده‌ای در میان گروهی از زائران شیعه از اقلیت لُر فِیلی عراق منفجر شد. این انفجار، به گفته پلیس بعقوبه ۱۲ کشته و ۳۳ مجروح بر جای گذاشت.

بامداد روز سه‌شنبه همچنین برخورد یک خمپاره به یک مسجد شیعی در شمال بغداد باعث کشته‌شدن یک نفر و زخمی شدن دو تن شد. به گزارش پلیس، شلیک خمپاره دیگری در شهر کاظمیه ۹ نفر را زخمی کرد.

به گزارش عقیل الخزعلی، استاندار کربلا، طی روزهای اخیر در حدود ۱.۵ میلیون زائر از آرامگاه امام حسین، امام سوم شیعیان، زیارت کرده‌اند.

در همین روز دو سرباز آمریکایی نیز درعراق کشته‌شدند.
منابع: ای.اف.پی، سی.ان.ان

Shiite mosque bombing kills 23 in Iraq

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران