تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تغییر جنسیت علائم در اماکن عمومی اتریش

شهرداری وین پایتخت اتریش، بسیاری از علائم راهنمایی و اطلاعاتی اماکن عمومی این شهر را تغییر داده است. علائمی که سمت و جهت خروج از ساختمان‌ها را نشان می‌دهد در سراسر اروپا، شکل مردی را نشان می‌دهد که به سوی آن جهت می‌دود، ولی در وین از هفته پیش بخشی از این نشانه‌ها، شکل یک زن در حال دویدن را نشان می‌دهد. شهرداری وین، منظور از این تغییرات را بالا بردن آگاهی مردم نسبت به برابری جنسیتی اعلام کرده‌است.


عکس از خبرگزاری فرانسه

در علائم جدید، جنسیت برخی از نشانه‌ها از مرد به زن تغییر یافته. برای نمونه، در ساختمان شهرداری وین، نشانه‌های دستشویی‌هایی که مخصوص تعویض پوشک نوزادان است، و پیش این تنها فقط یک مادر و کودک را نشان می‌داد، اکنون نشانه تصویری مردی را هم در حال تعویض پوشک بچه نشان می‌دهد. از دیگر اهداف این اقدام « وادار کردن مردم به بازاندیشی در مورد رفتارهای کلیشه‌ای جنسیتی» اعلام شده‌است.

در بیانیه‌ مربوط به این طرح نوشته شده "از آنجا که این نشانه‌ها با عادات معمول بصری تضاد دارد، باعث می‌شود تا مردم وادار به فکر در این مورد بشوند و نگاه و عملشان در مسئله برابری جنسیتی تغییر کند".

یک علامت پیشنهادی «کارگران مشغول کارند» که در آن به جای مرد، یک زن دامن‌پوشیده مشغول بیل زدن در خاک است نتوانست به مرحله نصب برسد زیرا از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی مشکل پیدا می‌کرد.

منابع: تورکیش دیلی نیوز، بی‌بی‌سی

Vienna to get gender-equal traffic and exit signs

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران