تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نصایح ملک عبدالله به لاریجانی


عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان می‌گوید، به علی لاریجانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران در
زمینه سیاست خارجی تهران پند و اندرز داده است

پادشاه عربستان در گفتگو با روزنامه السیاسه کویت گفته است که عربستان با دیگران ائتلافی علیه ایران تشکیل نداده است و این گفته به طور قطع نادرست است.

پادشاه عربستان در جایی دیگر از این گفتگو بدون اینکه نامی از کشوری ببرد به تلاش‌هایی برای شیعه کردن اهل سنت در منطقه اشاره می‌کند و می‌افزاید این تلاش‌ها به موفقیت نخواهد رسید و اهل سنت همواره اکثریت را در جهان اسلام تشکیل خواهند داد.

ملک عبدالله در ادامه اظهار می‌دارد که خطاب به لاریجانی گفتم سیاست و به ویژه سیاست خارجی عربستان از آغاز بر پایه حکمت و موفقیت بوده ‌است. و بر همین پایه دولتمردان و دولت سعودی حدود خود را در تعامل با دولت‌های شرقی و غربی می‌شناسند. ملک عبدالله در ادامه اظهار داشت که جوهر این تجربه عربستان را برای لاریجانی شرح دادم و به او پند دادم که این تجربه ما را، در تعاملات خارجی، به حکومت خود منتقل کند و آن را در روابط خارجی به کار گیرند. پادشاه عربستان در ادامه تاکید می‌کند که اگر خطری در پیش‌ آید این خطر برای همه کشورهای منطقه است.

پادشاه عربستان در جایی دیگر از سخنان خود ایران را کشوری همسایه و مسلمان توصیف کرده و می‌گوید که به لاریجانی متذکر شدم که سیاست عربستان دخالت در امور ایران و هیچ کشور دیگری نیست.

نظرهای خوانندگان

مردیکه ...بیابانی ... تورا چه به این غلطهای زیادی که بخواهی به ایرانیها حکمت بیاموزی آنهم از نوع خارجیش.ما ایرانیها این ... که قساوت قلبشان را چه در زمان صدر اسلام وچه در قضایای خاور میانه وبخصوص در جنگ عراق وقضیه 11 سپتامبر دیده ایم.ازماست که بر ماست. دشمنی دیرینه نوزاد دوستی نخواهد زاد.

-- م.ع ، Jan 28, 2007 در ساعت 10:27 PM

اکنون به نقطه جالبی از تاریخ خود رسیده ایم که با هزاران سال تاریخ و تمدن اعراب به ما راه و رسم مملکت داری میاموزند.

-- اردشیر ، Jan 28, 2007 در ساعت 10:27 PM

گیرم پدر تو بود فاضل ار فضل پدر تورا چه حاصل
حالا فرض کنید ما 10 میلیون سال قدمت و سابقه داشتیم وقتی الان نمی توانیم مملکتمون را با دنیا در صلح و آرامش نگه داریم چه فایده؟ چرا باید به اعراب توهین کنیم در صورتی که یک ده کوره عرب در کنار ما ظرف 10-15 سال چنین رشد اقتصادی عظیم داشته است. من به شخصه از پادشاه عربستان سپاسگزارم که آداب مملکت داری را به لاریجانی یاد داده و از لاریجانی و خامنه ای و ... میخواهم دیگر بیش از این منافع ما را برای ایدئولوژی پایمال نکنند.

-- mohamad ، Jan 28, 2007 در ساعت 10:27 PM

عربها اگه ...داشتن که نمیذاشتن هم نژاداشون تو کشورهای دیگر عربی از گرسنگی و جنگ بمیرند!اینا یعنی عربها ثابت کردن که اگه قدرت داشته باشن به خودشونم رحم نمیکنن!به ما و کشورهای مسلمون دست برادری میدن از اونطرفم سوخت 100 هواپیمای جنگنده اسراییلی رو تامین میکنن!از یک طرف ما برادر مسلمونشون هستیم از طرفی هم به آمریکا میگن بیا کار ایران رو تموم کن!آخه بد بختهای... اگه آمریکا کاره ایران رو یکسره کنه که بعدش نوبت خودتونه مگه نقشه خاور میانه بزرگ رو ندیدی جناب ماک عبد الله! آمریکا برای تداوم منافع خودشون با کسی که شوخی ندارن مگه یادت رفته که بعد از 11 سپتامبر میخواست دخلتونو بیاره! البته مقامات ایرانی هم حال خوبی ندارن اینا با کارهای تهدید آمیزشون در منطقه به طور غیر مستقیم باعث ترس اعراب و خرید سلاح از آمریکا میشوند و دارن به نوعی سود و منفعت به آمریکا میرسونن که در کنار همین موضوع به نوعی ظلم بر مردم و غارت کشور رو تداوم میبخشند تا اینها اعراب رو میترسونن و آمریکا دلارهای نفتی رو با اسلحه عوض میکنه وضع همینه آمریکا دلش واسه ما نسوخته تا زمانی که نفت تو منطقه هست وضع همینه میگی نه!!!

-- آرمین ، Feb 2, 2007 در ساعت 10:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران