تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تصمیم اتحادیه اروپا برای اجرای تحریم‌های ایران

شورای اتحادیه ‌اروپا درپی نشست وزیران امور خارجه این اتحادیه در بروکسل درباره برنامه هسته‌ای ایران بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه از اینکه ایران به‌طور مستمر از برداشتن گام‌هایی که از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد مقرر شده، خودداری می‌ورزد ابراز تاسف شده است. شورای اتحادیه اروپا از تصویب قطعنامه 1737 شورای امنیت به اتفاق همه آرا در روز 23 دسامبر 2006 استقبال کرده و این تصمیم را نمایانگر واکنش ضروری و متناسب به عدم توجه ایران به نگرانی‌های جامعه جهانی و قطعنامه 1696 شورای امنیت است توصیف کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: "این شورا از تمهیدات قطعنامه 1737 که حساس‌ترین بخش‌های برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را نشانه گرفته استقبال می‌کند، و از همه کشورها می‌خواهد این تهمیدات را به صورت کامل و بی‌درنگ به اجرا درآورند".

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:
"برای اجرای موثر تمهیدات قطعنامه 1737 شورای امنیت سازمان ملل متحد، وزاری امورخارجه اتحادیه اروپا توافق کردند که از صادرات و واردات کالاهایی مشخص شده در حوزه فناوری هسته‌ای موشکی و هسته‌ای جلوگیری کنند؛ معامله با با افراد و نهادهایی که بر اساس معیارهای شورای امنیت سازمان ملل مشخص شده، ممنوع شود و دارایی‌های آنها مسدود گردد".

شورای اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفته است که مانع تحصیل ایرانی‌ها در حوزه‌های حساس علمی در این اتحادیه شود .

این شورا همچنین اعلام کرده است که اگر ایران به ضرب‌الاجل 60 روزه شورای امنیت اعتنا نکند، از اقدامات شدیدتر علیه تهران حمایت می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران