تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

درگیری‌های خونین در لبنان


Photo: AFP

در جریان اعتراض‌های خیابانی لبنان بر اثر تیراندازی و درگیرها بین هواداران و مخالفان فواد سینیوره دست کم یک نفر کشته و هفتاد نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز سه‌شنبه مخالفان دولت فواد سینیوره نخست‌وزیر لبنان، اقدام به برگزاری اعتصاب عمومی در سراسر لبنان کردند. در جریان این اعتراض‌های خیابانی مخالفان و موافقان دولت سینیوره با یکدیگر درگیر شد‌ه‌ا‌ند.

پلیس و ارتش لبنان در جریان این اعتصاب یک روزه در خیابان‌ها حضور دارند. این اعتصاب از سوی دولت لبنان "اقدام برای کودتا" از سوی حزب‌الله خوانده شده است.


یک روز تعطیلی برای این که هر روز تعطیل نباشد.

در بیروت و شهرهای دیگر لبنان تایر و خودروهای قدیمی آتش زده شده‌اند و رفت و آمد با در خیابان‌ها با مشکل مواجه شده است.

شبه نظامیان را‌ه‌های اصلی در لبنان را مسدود کرده‌‌اند و گزارش شده است که راه‌های ارتباطی با فرودگاه بیروت نیز بسته شده است. این اعتصاب عمومی، پس از اینکه وزرای مخالف در دسامبر سال گذشته از کابینه لبنان کناره گرفتند، نخستین اقدام عمده حزب‌الله لبنان علیه فواد سینیوره است.

نظرهای خوانندگان

پس از آتش بین اسراییل و لشگر (حزب اله ) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان واطمینان حزب اله از عدم حمله اسراییل و تحکیم موثعیت سیاسی خود در لبنان عمده نیروهای خود را به سمت بیروت گسیل کرد تا با حمایت لجستیکی ایران وتایید سوریه با فشار بر دولت قانونی لبنان وکودتا بر علیه آن کنترل خود بر همه لبنان ایجاد تا با تبدیل خاک لبنان به عنوان حیات خلوت رژیم ایران بتواند فشار همه جانبه ای که بر اثر مسئله هسته ای روز به روز بر رژیم ایران رو به افزایش است با ان مقابله شود وهمچنین سوریه که در انزوای نسبی بسر می برد مجددا در لبنان ترکتازی کند .بر اساس محاسبه رژیم ایران دولتهای که به سبب علایق تاریخی همواره بصورت نیروی موازنه دهنده ثبات را به لبنان برگردانده اند (فرانسه) هم اینک چند هزار نیرو درجنوب لبنلن به عنوان ناظر اتش بس دارد و نمی تواند دخالتی کند وامریا هم چون دهه 80 بعلت اوضاع عراق و برنامه تمرکز نیرو در خلیج فارس چندان قدرت مانور در لبنان ندارد مگر اینکه با تصویب قطعنامه در شورای امنیت و درخواست جدی از دولت ایران وسوریه مبنی بر عدم دخالت در لبنان وبستن مرز سوریه و لبنان ایران در این قضیه به موازات قضیه هسته ای تحت فشار مضاعف گذارد

-- nima ، Jan 23, 2007 در ساعت 03:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران