تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رایس: ایران و سوریه باج می‌خواهند


کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، به کمپانی‌ها گوشزد کرد که در مورد تجارت با ایران هشیار باشند چراکه این امکان وجود دارد که تحریم‌های بیشتری علیه تهران وضع شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رایس در گفتگو با مجله آلمانی زبان اشپیگل اظهار داشت: "گمان می‌کنم که افراد باید نسبت به خطرپذیری داد و ستد با ایران هشیار باشند".

خانم رایس در ادامه افزود: "گمان می‌کنم که افراد باید به خطر تحریم‌های بیشتر فکر کنند. ایالات متحده به طور مشخص بانک‌های ایرانی را تحریم کرده است و مقررات ما برای کسانی که با بانک‌هایی تبادل داشته باشند که ما آنها تحریم کرده‌ایم، بسیار سختگیرانه است".

از خانم رایس در گفتگو با اشپیگل پرسش شد اگر ایران ضرب‌الاجل 60 روزه شورای امنیت را نادیده بگیرد، واشنگتن چه نوع تحریم‌هایی را علیه ایران وضع می‌کند، خانم رایس در پاسخ گفت: "ما درباره نوع اقدام در مرحله بعدی، با متحدانمان گفتگو خواهیم کرد".

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت: "ما تلاش نداریم که (تحریم‌ها) را شدت بخشیم. برنامه ما واکنشی است به فعالیت ایران که برایمان زیان‌آور است".

کاندولیزا رایس بار دیگر بر این موضع واشنگتن پافشاری کرد که آمریکا علاقه‌ای با گفتگو با ایران و سوریه درباره آینده عراق ندارد.

رایس گفت: "اگر ایرانی‌ها و سوری‌ها مایلند از ثبات در عراق پشتیبانی کنند، راه‌های بسیاری برای آنها وجود دارند که چنین کنند ... تنها دلیل( آنها) برای گفتگو تلکه کردن است، و این دیپلماسی نیست، این باج‌گیری است".

نظرهای خوانندگان

صد در صد با خانم رایس موافق هستم. همین الآن نیز برای مقابله با زیاده خواهی های حکومت ایران به قدر کافی تعلل شده. دیگر دلیلی برای بیش از این شکیبایی به خرج دادن وجود ندارد.

-- عادل ، Jan 23, 2007 در ساعت 02:21 PM

متاسفانه خانم رایس با وجود دانش با لای سیاسی زمان مناسبی شروع خوبی را برای کارزار با ایران انتخاب نکرده است چرا که این کارزار میبایست در سال 2002 و برملا شدن اقدامات محرمانه دولت ایران در راه دستیابی به سلاحهای هسته ای در ان تاریخ می بایست شروع میشد ولی دستگاه دیپلماسی جورج بوش با اعلام محور شرارت از نظر منطقی باید حلقه وسط محور را مورد حمله قرار میداد وبعکس عراق همراهی وحتی ائتلاف گسترده ای بر علیه برنامخ هسته ای ایران شروع ونهایت ان متلاشی شده رزیم که پایکه وستاد مشترک کلیه سازمانهای افراطی وتروریستی اعم از مسلمان وغیر مسلمان شیعه .سنی طالبان وحزب اله و.. است و خاورمیانه واقعا بزرگ با محوریت دولتی مردمی ودمکراتیک در ایران صورت واقعی وعملی می یافت

-- nima ، Jan 23, 2007 در ساعت 02:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران