تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پیام شفاهی امیر قطر برای احمدی‌نژاد

شیخ حمد بن جاسم بن جابر ال ثانی وزیر امور خارجه قطر بعد از ظهر امروز وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال منوچهر متکی همتای‌ایرانی خود قرار گرفت .

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر امور خارجه قطر، عصر امروز با رییس جمهوری ایران هم دیدار می کند تا پیام شفاهی امیر قطر را تسلیم احمدی نژاد کند.
رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، هفته گذشته از این امیرنشین خلیج فارس دیدار کرده بود.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مشترک خبری با همتای قطری خود گفت: "رایس در جریان سفر خود به منطقه هدف تحریک کشورهای منطقه را دنبال می‌‌کند که این مساله با هوشیاری کشورهای منطقه به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران که در کنفرانس مشترک خبری با شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، همتای قطری خود سخن می‌گفت در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ارزیابی سفر اخیر رایس به کشورهای منطقه اظهار داشت: "آمریکا قصد دارد که در منطقه ایجاد تفرقه بکند و کشورهای منطقه را در این راستا تحریک می‌کند، اما هدف دیگر رایس از این سفر حل موضوع فلسطین است" .

متکی درخصوص گزارش اخیر بیکر - همیلتون گفت: "این انتظار می‌رفت که با توجه به نتایج این گزارش رویکرد جدیدی توسط آمریکا در عراق اتخاذ شود، اما دیدیم که موفقیتی در برابر آن نیست.


متکی افزود: "اهداف پشت پرده‌ای در رویکرد جمهوری خواهان در بحث عراق وجود دارد که به مرور آنها را افشا می‌کنیم."

به گزارش ایسنا، در این کنفرانس خبری شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر نیز مذاکرات ایران و قطر را در جریان سفر خود مثبت و جدی اعلام کرد و مهمترین پیام قطر در این خصوص را موضوع عراق و هم بستگی در منطقه برای حل اختلافات عنوان کرد.

وی با تاکید بر نقش محوری ایران در منطقه گفت: "احترام متقابل بین دو کشور وجود دارد و هیچ کدام از کشورها علیه یکدیگر فعالیت نمی‌کنند و سعی می‌کنند در راستای منافع یکدیگر گام بر دارند".


وی هم چنین حضور نیروهای بیگانه در منطقه را نیاز کشورهای منطقه دانست و خاطر نشان ساخت: "متاسفانه رابطه نزدیکی بین کشورهای منطقه همانند اروپا وجود ندارد و نوعی بی‌اعتمادی در بین آنها حاکم است لذا اگر به این تفاهم دست یابیم دیگر نیازی به حضور این نیروها نخواهیم داشت".

آل ثانی هم چنین در خصوص ابتکار عمل قطر در مورد بحث هسته‌ای ایران نیز تصریح کرد: "در خصوص بحث هسته‌ای ایران ابتکار عملی نداریم و تنها برای هماهنگی با برادران ایرانی و آرام کردن اوضاع در منطقه این سفر انجام شد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران