تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آمریکا محور بحث لاریجانی در قم




علی لاریجانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران، پس از دیدار با برخی مراجع در قم هدف از سفر خود رابه این شهر ارایه گزارش از طرح‌های آمریكا و روند پرونده هسته‌ای ایران اعلام کرد.

لاریجانی در باره سفرش به قم گفت: "مدت‌ها مترصد بودم تا از مجموع شرایط كشور و موضوعات مهم پیرامون آن و مسایل بین‌المللی با علما گفتگویی داشته باشم".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، با اشاره به تحرکات آمریکا در برابر ایران اظهار داشت: "اكنون در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم و شگردها و طرح‌های آمریكایی، بیداری اسلامی را می‌طلبد".

آقای لاریجانی خبر حمله آمریكا به تاسیسات هسته‌ای را غیرواقعی دانسته و آن را درقالب جنگ روانی آمریکایی‌ها ارزیابی کرد و بیان داشت: "نیروهای مسلح ما آمادگی كامل دارند و ما باید هوشیار باشیم".

قانون‌گذاران آمریکایی روز پنجشنبه از جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا، خواستند که برای هرگونه برخورد نظامی علیه ایران تایید کنگره این کشور را به دست اورد.

رابرت گیتس، در روزهای اخیر برای به دست آوردن حمایت کشورهای عرب خلیج فارس در برابر تهران به منطقه سفر کرده بود. وزیر دفاع آمریکا در بحرین به خبرنگاران گفت هیچ کس خواستار یک درگیری نظامی در منطقه نیست اما در عین حال اظهار داشت: "مسلم است که درباره بلندپروازی‌های ایران نگرانی وجود دارد، و ایرانی‌ها به طور قطع انتظار آن را دارند که آمریکا برای مهار آن بلندپروازی‌ها اقدامی انجام دهد". گیتس در دیدار با پادشاه عربستان و امیر قطر ایرانی‌ها را "بسیار ستیزه‌جو" خواند که سعی دارند از موقعیت آمریکا در عراق حداکثر استفاده را ببرند.

مارتین میهان، نماینده دموکرات، مواضع دولت بوش و رزمایش‌های نظامی اخیر واشنگتن را نشانه‌ای از حمله احتمالی به ایران ارزیابی می‌کند. جورج بوش هفته گذشته اعلام کرد که به دومین ناو هواپیمابر آمریکا دستور داده است به خلیج فارس برود و برای دفاع از هم‌پیمانان آمریکا موشک‌های پاتریوت در منطقه استقرار یابد.

لاریجانی در واکنش به این تحولات پس از سفر خود به قم گفت: "با اهداف نظامی نمی‌توان عقیده‌ای را به كسی تحمیل كرد؛ در هر حال ما از هر اقدامی برای حل و فصل پرونده هسته‌ای استقبال می‌كنیم".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


محسن نامجو و ترانه‌های پرتناقض

تغییرات ساختاری میراث فرهنگی

شکاف شیعه و سنی‌های آمریکا

زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند

کنفرانس امنیتی مونیخ و ایران