تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اعتراضات به اقدام رویال بانک کانادا علیه ایرانی‌ها


نشان رویال بانک

رویال بانک کانادا اعلام کرد، برخی از شهروندان دو ملیتی که از بر اساس مقررات آمریکا تحریم شده‌اند می‌توانند در این کشور به گشایش حساب دلار آمریکایی اقدام کنند.

به گزارش روزنامه تورنتو استار، سخنگوی رویال بانک در واکنش به اعتراض‌هایی که برای اعمال محدودیت از سوی این بانک برای برخی شهروندان دوملیتی و از جمله ایرانی‌های این کشور وضع شده بود گفت: "این اقدام رویال بانک در مورد هر مشتری متفاوت است، و در اجرای این مقررات فرایند فرجام‌خواهی برای مشتریان نیز درنظر گرفته شده است. و اگر ما اطمینان یابیم که این اشخاص نمی‌خواهند به کشورهای تحریم شده بازگردند، به آنها حساب دلار آمریکایی خواهیم داد".
رویال بانک کانادا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که درپی اعمال محدودیت از سوی دولت آمریکا، از گشایش حساب دلار آمریکایی برای برخی شهروندان دو ملیتی این کشور، خودداری می‌کند.

گروه‌های طرفدار آزدای شهروندی بانک‌های کانادایی را متهم می‌کنند که برای رضایت بانک‌های آمریکا میان مشتریانشان تبعیض قایل می‌شوند.

از سوی دیگر روزنامه گلوب اند میل کانادا درخصوص این محدودیت‌ها با یک شهروند ایرانی‌تبار کانادایی ا گفتگویی انجام داده است.این شهروند ایرانی‌تبار کانادایی این اقدام را غیرقانونی برشمرده و آن را نژادپرستی می‌داند.

این شهروند ایرانی- کانادایی در ادامه می‌افزاید هنگامی که برای بازکردن حساب به بانک رفتم ،احساس کردم که شهروند درجه دو هستم. این ایرانی‌تبار که پیام نام دارد ابراز شگفتی کرده است که با اینکه توانسته به عنوان کاندیدای حزب محافظه‌کار در انتخابات کانادا شرکت کند، نمی‌تواند حساب دلار امریکایی در رویال بانک بگشاید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


به تماشای آب‌های سپید

سوسیالیسم جامعه کتابخوان

چهار فیلم برگزیده‌ی جشنواره روتردام

داستان «رقص آخر»

نشانه‌های
غلط انداز