تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مخالفت رایس با اعزام فرستاده فرانسه به ایران




کاندولیزا رایس، وزیر امورخارجه آمریکا به‌طور ضمنی از طرح فرانسه برای اعزام یک فرستاه ویژه به ایران جهت بحث بر سر اوضاع لبنان و خاورمیانه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم رایس روز چهارشنبه در برلین گفت: "گمان می‌کنم ما همه باید همچنان بر این واقعیت تمرکز کنیم که ایران تا هنگامی که به تعلیق غنی‌سازی و فعالیت‌های بازفرآوری دست نزده، همچنان ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است". کاندولیزا رایس در عین حال گفت هرکشوری در تصمیم‌گیری آزاد است.

وزارت امورخارجه فرانسه روز سه‌شنبه تایید کرده بود که این وزارتخانه در حال بررسی طرح‌های برای فرستادن یک فرستاده ویژه به ایران است تا درباره "مسائل منطقه‌ای" با مقامات تهران گفتگو کند. وزارت امور خارجه فرانسه می‌گوید که حق موجودیت اسراییل و اوضاع لبنان از جمله موضو‌عاتی خواهد بود که در تهران به بحث کشیده می‌شود.

روزنامه لوموند، گزارش داده است که سفر دوست‌ بلازی، وزیر امورخارجه فرانسه، به ایران به دلیل مخالفت واشنگتن و شماری از کشورهای خاورمیانه لغو شد.

نظرهای خوانندگان

تنها به خواندن دلخوشم و به خوانده شدن/وبلاگ مکتوبهای خشتی شما را دعوت به خوانده شدن میکند/با مقاله ای تحت عنوان تمنای دیدن و دیده شدن

-- فریاد ناصری ، Jan 18, 2007 در ساعت 07:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


به تماشای آب‌های سپید

سوسیالیسم جامعه کتابخوان

چهار فیلم برگزیده‌ی جشنواره روتردام

داستان «رقص آخر»

نشانه‌های
غلط انداز