تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هشدار مرکل به نمایندگان پارلمان اروپا


عکس از رویترز

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، به نمایندگان پارلمان اروپا نسبت به مرتکب شدن یک "خطای تاریخی" در صورت عدم تصویب قانون اساسی اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل روز چهارشنبه در نخستین سخنرانی خود پس از به دست گرفتن ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا توسط آلمان، به نمایندگان پارلمان اروپا در بروکسل گفت: "به سود اروپا و دولت‌ها و شهروندان عضو آن است که ( روند تصویب قانون اساسی) را تا پیش از انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در اغاز سال 2009 به یک نتیجه موفقیت‌آمیز برسانند".

صدر اعظم آلمان در ادامه افزود: "ناکامی (در این مورد) اشتباهی تاریخی خواهد بود". خانم مرکل سپس خاطرنشان کرد که "با فرا رسیدن ماه ژوئن، ما باید به این نتیجه برسیم که می‌خواهیم با این قانون اساسی چه کنیم؟"

مقامات اروپایی از آن بیم دارند که عدم اجماع بر سر مسیر آینده اتحادیه اروپا تا پیش از سال 2009 ، وجهه مناسبی برای پارلمان اروپا نخواهد داشت و انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

پس از آنکه شهروندان فرانسوی و هلندی در سال 2005 به پیش‌نویس قانون اساسی اتحادیه اروپا رای منفی دادند، این روند با مشکلات جدی مواجه شد. پیش‌نویش قانون اساسی اتحادیه اروپا باید به تصویب 27 کشور عضو برسد تا به مرحله اجرا درآید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


به تماشای آب‌های سپید

سوسیالیسم جامعه کتابخوان

چهار فیلم برگزیده‌ی جشنواره روتردام

داستان «رقص آخر»

نشانه‌های
غلط انداز