تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انتقادات اقتصادی نمایندگان از احمدی‌نژاد


عکس از AFP

بخشی از نمایندگان مجلس در ایران، روز سه شنبه، ۲۶ دی، نسبت به نحوه استفاده محمود احمدی‌نژاد از درآمدهای نفتی به او اعتراض کردند.

محمود خوش‌چهره، نماینده اصولگرا از تهران گفت: "علی‌رغم برنامه‌های درازمدت دولتی، استفاده از درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش هم یافته‌است". به گفته عادل آذر، از اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، هزینه‌های بودجه کشور قرار است بین ۱۴ تا ۱۷ درصد افزایش یابد.

این اعتراض‌ها همزمان با انتقاداتی است که به زمان انجام مسافرت آقای احمدی‌نژاد به کشورهای متحد ایران در آمریکای جنوبی ابراز شده‌بود. برخی از نمایندگان مجلس سفر احمدی‌نژاد به آمریکای جنوبی را با توجه به اوضاع بودجه و مسائل برنامه‌های هسته‌ای ایران، "بدموقع" نامیدند.

خوش‌چهره افزود: "درآمدهای ناشی از ذخایر نفتی، اکنون شرایط خوبی ندارد و کاهش قیمت نفت نگران کننده است". به گفته عادل آذر بودجه دولت "قربانی سفرهای شهرستانی و جابجایی‌های مدیریتی در تیم برنامه و بودجه" شده‌است.

۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای درباره بودجه سال آینده به دولت هشدار دادند. در این بیانیه "هشت شرط برای بهبود قانون بودجه" نیز درج شده‌است.

منبع: اِی.اف.پی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


به تماشای آب‌های سپید

سوسیالیسم جامعه کتابخوان

چهار فیلم برگزیده‌ی جشنواره روتردام

داستان «رقص آخر»

نشانه‌های
غلط انداز