تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

عباس، اولمرت و رایس با یکدیگر دیدار می‌کنند


عکس از AFP

سه مقام مهم اسرائیلی، فلسطینی و آمریکایی قرار است طی ماه آینده، با یکدیگر دیدار کنند.

به گفته یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی، کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، با اهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی، به توافق رسیده‌اند تا طی سه تا چهار هفتهٔ آینده یک کنفرانس سه‌جانبه برگزار نمایند.

این مقام آمریکایی که ترجیح می‌دهد نامش فاش نشود در هواپیمایی که کاندولیزا رایس را از اسرائیل به شهر الاُقصُر مصر می‌بُرد به خبرنگاران گفت: "ما تاریخ مشخصی را مقرر نکردیم ولی قرار شد تا سعی شود همین روند از فعالیت‌ها ادامه یابد". او همچنین افزود که این دیدار، به احتمال زیاد در خاورمیانه برگزار خواهد شد و آن را "بلندپروازانه‌ترین ملاقات اسرائیل و فلسطین در شش سال اخیر" توصیف کرد.

در سال ۲۰۰۱، بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، یاسر عرفات، رهبر پیشین فلسطینی، و اهود برک، نخست وزیر سابق اسرائیل مذاکراتی در شهر طابای مصر برگزار کردند.

در حینی که رایس و اولمرت در جریان یک دیدار سه‌ساعته برای کنفرانس سه جانبه برنامه‌ریزی می‌کردند وزارت مسکن اسرائیل اعلام کرد که ۴۴ واحد مسکونی جدید به «ماله آدومیم»، بزرگترین شهرک اسرائیلی‌نشین افزوده خواهد شد.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در این رابطه گفت: "اسرائیل باید میان صلح و شهرک‌سازی یکی را انتخاب کند. اسرائیل نمی‌تواند هر دو را با هم داشته‌باشد".

منبع: اِی.اف.پی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


به تماشای آب‌های سپید

سوسیالیسم جامعه کتابخوان

چهار فیلم برگزیده‌ی جشنواره روتردام

داستان «رقص آخر»

نشانه‌های
غلط انداز