تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

حمله موشکی به سفارت آمریکا در آتن




سفارت آمریکا در آتن صبح جمعه هدف حمله موشکی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمله تلفاتی نداشته است و تنها به ساختمان سفارت آسیب وارد شده است.

پلیس یونان می‌گوید در این حمله از یک موشک ضد تانک روسی استفاده شده است.

بر پایه همین گزارش پلیس اطراف سفارت آمریکا را محاصره کرده است. این سفارت در یکی از بزرگراه‌های پر رفت و آمد آتن قرار دارد و به شدت از آن محافظت می‌شود.

ویرون پولیدوراس، وزیر نظم عمومی یونان، در این باره اعلام کرد که مقامات در حال بررسی این مسئله هستند که آیا این حمله از سوی گروه چپگرای "مبارزه انقلابی" صورت گرفته است یا خیر. این گروه در سال‌های اخیر دست به اقداماتی مشابه زده‌ است.

چارلز ریس، سفیر آمریکا در آتن، پس از این انفجار به خبرنگاران گفت: "من این حمله را بسیار جدی تلقی می‌کنم". سفیر آمریکا در ادامه افزود: "ما انتظار چیزی را نداشتیم با این حال سفارت همواره به‌دقت تحت محافظت بوده است".

درپی این حادثه سفارت امریکا در آتن و کنسولگری این کشور در سالونیکا به دلایل امنیتی بسته شد. سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های آمریکایی در یونان بارها در دهه‌های اخیر هدف حمله گروه‌های شبه‌نظامی قرارگرفته‌اند. در سال 1975 یک مقام عالی‌رتبه سازمان جاسوسی آمریکا در آنتن ترور شد.

نظرهای خوانندگان

the god-damnned american diplomats should be taken as hostages.
firm.

issa-
las vegas

-- issa ، Jan 13, 2007 در ساعت 01:42 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند