تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بازرسان آژانس در ایران




خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده است که دو بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای اصفهان و نطنز و گفت وگو با مسئولان سازمان انرژی اتمی، وارد ایران شدند.

ایرنا می‌افزاید این بازرسان، روز چهارشنبه وارد ایران شدند و در زمان حاضر در حال بازرسی از تاسیسات یو.سی.اف اصفهان هستند. همین منبع به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک هفته در ایران حضور خواهند داشت.

مجلس ایران در واكنش به صدور قطعنامه ‪ ۱۷۳۷‬که در 23 نوامبر سال 2006 به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید، ششم دی ماه گذشته طرح دوفوریتی "الزام دولت به تجدید نظر در همكاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی" را تصویب كرد كه از سوی شورای نگهبان نیز تایید شد.

بر اساس این مصوبه، دولت ملزم ‌است كه ضمن سرعت بخشیدن به برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران، در همكاری خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تامین منافع ملت ایران تجدیدنظر كند.

از سوی دیگر شورای عالی امنیت ملی ایران كمیته ویژه‌ای را برای بررسی ابعاد گوناگون تجدیدنظر دولت در همكاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشكیل داده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند