تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کشتار گروه‌های پیکارجو در جنوب افغانستان




مرکز فرماندهی ناتو در کابل با انتشار اعلامیه‌ای از یک عملیات نظامی در جنوب شرقی افغانستان خبر داد. در این اعلامیه آمده که نیروهای ناتو به همراه سربازان نیروی زمینی افغانستان طی عملیات شب پنج‌شنبه، ۱۵۰ نفر از پیکارجویان وابسته به گروه طالبان را به قتل رسانده‌اند. این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان آمار پیکارجویان کشته‌شده را ۸۰ نفر اعلام کرده‌است.

محل این عملیات، ولسوالی (شهرستان) بـِرمِل در ولایت (استان) پَکتیکا گزارش شده‌است. پکتیکا در ۳۰۰ کیلومتری جنوب کابل و هم‌مرز با پاکستان است.

ژنرال محمدظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، می گوید حمله به این پیکارجویان درست در لحظه‌ای صورت گرفت که آنها از مناطق وزیرستان شمالی پاکستان به افغانستان وارد می‌شدند. نیروهای ناتو از گرد آمدن این پیکارجویان در آن‌سوی مرز باخبر بودند و در انتظار ورود ایشان به افغانستان در کمین نشسته بودند.

گروه‌های مسلحی که به احتمال زیاد وابسته به نیروهای طالبان هستند با چندین کامیون حامل مهمات در حال عبور از مرز بودند که توسط نیروهای ایساف و نظامیان دولتی افغانستان از زمین و هوا مورد موشک‌باران و بمباران قرار گرفتند. وسعت دامنهٔ این بمباران‌ها دو کیلومتر به‌موازات مرز پاکستان گزارش شده‌است.

نیروهای طالبان عمدتاً از افراد قبایل پشتون تشکیل شده که در دو سوی مرز افغانستان و پاکستان زندگی می‌کنند. دولت طالبان در اواخر سال ۲۰۰۱ میلادی در اثر حملات آمریکا و نیروهای ائتلاف شمال افغانستان، سرنگون شد.

منابع: اِی.ان.پی، روزنامه مترو (هلند)، ایسنا، بی‌بی‌سی.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند