تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رایس: واشنگتن دست روی دست نخواهد گذاشت




کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه به ایران هشدار داد که در حالیکه تهران علیه منافع واشنگتن در عراق اقدام می‌کند ایالات متحده "دست روی دست نمی‌گذارد".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رایس این سخنان را در واشنگتن و ساعاتی پس از یورش نیروهای آمریکایی به کنسولگری ایران در اربیل اظهار داشت.

درپی این یورش پنج تن از کارمندان کنسولگری ایران بوسیله نیروهای آمریکایی دستگیر شدند.

رایس در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اظهار داشت: "خواهید دید که ایالات متحده دست روی دست نخواهد گذاشت تا این تحرکات ادامه یابد".

نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در عراق، روز پنج‌شنبه به کنسولگری ایران در شهر اربیل در کردستان عراق حمله کردند. این نیروها، پنج تن از کارکنان این کنسولگری را دستگیر کرده و به همراه بردند. آنها همچنین همه دستگاه‌های رایانه و اسناد این کنسولگری را مصادره کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای آمریکایی پس از خلع سلاح نگهبانان ساختمان و شکستن در کنسولگری وارد این ساختمان شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ايران اين اقدام را محكوم و آن را خلاف عرف ديپلماتيک عنوان كرد. در ۲۷ دسامبر امسال نیز نیروهای آمریکایی دو نفر از ایرانیان را در بغداد تحت عنوان "قاچاق اسلحه به عراق" دستگیر کرده‌بودند. این دو نفر بعداً آزاد شدند.

نظرهای خوانندگان

Salam,
unfortunately, I find this site very interesting....BUT very difficult to navigate. There is too much information available on teh main page. Please Group these better. specially where the files can be heard rather than read should have a microphone sign next to the article. It is sometimes more like a newspaper than a radio! Thank you for your hard work.

A fan

-- بدون نام ، Jan 11, 2007 در ساعت 08:21 PM

رایس و بوش دو بازنده بزرگ سیاست جنگ افروزانه امریکا برای رهایی از کابوس خود ساخته است که دست روی دست نمی گذارند و دست درهرگیاهی می زنند.همیشه حق با امریکا نیست.آیا این کار پس از گذشت 27 سال، جبران حمله دانشجویان «خط امامی» به سفارت امریکا درتهران نیست؟آیا سیاستمداران امروز امریکا نمی خواهند با این عمل تلافی جویانه که ظاهرا با عرف بین المللی و دیپلماتیک ایشان نیز همخوان نیست وجدان زخم خورده امریکاییان از واقعه اشغال سفارت امریکا در تهران را قلقلک دهند؟آیا این جبران شکست طبس نیست؟؟

-- سورنا ، Jan 11, 2007 در ساعت 08:21 PM

اين حركت يك حركت كامل حساب شده و نمايشي است.
شكي نيست كه در كامپيتر هاي سفارت چيز بخصوصي پيدا نخواهد شد.
بنطر مي آيد آمريكا با دستگيري مقامات جمهوري اسلامي در عراق ،‌ سعي مي كند به ايران اين پيام را بدهد كه اگ رحاضر به مذاكره مستقيم با آمريكا د ر مورد عراق نشوند،‌ با مشكلات جدي آمريكا ئيان روبرو خواهند شد.
اين شيوه ها شرايط را براي نير وهاي امريكائي د رمنطقه بدتر خواهد كرد و به مشروعيت بيشتر جمهوري اسلامي در عراق . د رميان چپ هائي كه ديوانه وار به دنبال مشروعيت براي حمايت از جمهوري اسلامي هستند ،‌يك بهانه تازه و دليل قوي تر پيدا شده است.www.kanoun-e-bayan.blogspot.com

-- Saeed Soltanpour ، Jan 12, 2007 در ساعت 08:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند