تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

چاوز: مسیح "بزرگترین سوسیالیست تاریخ"




هوگو چاوز " رئیس جمهور ونزوئلا روز چهارشنبه ۲٠ دی با ادای سوگند در مجلس این کشور رسما دوره جدید شش ساله ریاست جمهوری خود را بر این کشور نفت خیز آغاز کرد . وی پیش از این نیز دو بار به ریاست کشورش برگزیده شده بود.

در این مراسم چاوز در حلیکه حمایلی به رنگ پرچم ونزوئلا را به خود آویخته بود حضرت مسیح را "بزرگترین سوسیالیست تاریخ " نامید و با دادن شعار "یا مرگ یا سوسیالیسم" خطابه افتتاحیه خود را برای نمایندگان قرائت کرد.

چاوز وعده داد که تا سال ۲٠۱٣ ونزوئلا را به "کشوری تمام عیار سوسیالیست" تبدیل کند. به گزارش آسوشیتد پرس، وی در میان کف زدنها و ابراز احساسات نمایندگان "سوسیالیسم را تنها راه بهبودی اوضاع کشور و بلکه جهان" خواند .

هوگو چاوز روز دوشنبه گذشته تاسیسات برق و مخابرات ونزوئلا را ملی اعلام کرده بود و به این ترتیب عملا گام برداری در راه "سوسیالیزه" کردن ونزوئلا را آغاز کرد. بر اساس گزارش خبرگزاریها، چاوز در نظر دارد پیشبرد سوسیالیسم در کشور خود را بدون قانونگذاری و تنها با فرمان ویژه ریاست جمهوری پیاده کند. رئیس جمهور ونزوئلا این روند را "مادر همه قوانین انقلابی" خوانده بود .

"جان آسنو" سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گذشته ملی کردن مخابرات و برق در این کشور را اشتباه بزرگ و گام برداری در راهی خوانده بود که فروپاشی آن در سراسر جهان به چشم می خورد. امریکا همچنین نگرانی خود را از اقدامات چاوز برای در دست گرفتن کنترل چهار طرح بزرگ نفتی در حوزه رودخانه "اورینوکو" ابراز داشته بود.

هوگو چاوز از دوستان و پیروان فیدل کاسترو رهبر هشتاد ساله کوبا به شمار می رود و در سالهای اخیر بخش مهمی از درآمدهای نفتی این کشور را برای حمایت از دیگر رهبران چپ گرای امریکای جنوبی مصروف داشته است . جمهوری اسلامی از متحدین ونزوئلا در درون اوپک به شمار می رود

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند