تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

از هر هشت عراقی، یک نفر گریخته است


پناهجویان عراقی | عکس از میدل ایست آنلاین

سازمان ملل متحد به دنبال گرد‌آوری ۴۶ میلیون یورو برای چند میلیون پناهندهٔ عراقی است. این سازمان برای کمک‌رسانی به صدها هزار پناهنده و بی‌خانمان عراقی طی سال‌های آینده نیاز به این مقدار بودجه دارد. این مبلغ دو برابر بودجه‌ای است که این سازمان در سال ۲۰۰۶ برای کمک‌رسانی به بی خانمانان عراقی منظور کرده‌بود.

سازمان ملل دیروز اعلام کرد که در حال حاضر از هر هشت عراقی یک‌نفر از خانه و کاشانهٔ خود گریخته‌است یعنی بیش از دوازده درصد از جمعیت این کشور. از ۲۶ میلیون نفر جمعیت عراق، ۱.۷ میلیون نفر در خود این کشور آواره شده‌اند و دو میلیون دیگر هم به کشورهای همسایه گریخته‌اند. کشورهای اصلی پذیرندهٔ پناهجو از عراق، اردن و سوریه هستند. بسیاری از آوارگان پیش از آغاز حمله آمریکا فرار کرده‌بودند ولی هر ماه حدود ۵۰ هزار پناهنده به این خیل افزوده می‌شود.

سازمان حمایت از پناهندگان سازمان ملل معتقد است شمار بیجاشدگان عراقی طی سال آینده افزایش خواهد یافت. احتمالاً تا پایان سال ۲۰۰۷ تعداد جنگزدگان داخلی عراق به مرز ۲.۳ میلیون نفر خواهد رسید. این سازمان همچنین نسبت به بیکاری شدید و فقر و رواج تن‌فروشی در میان پناهندگان عراقی هشدار داده‌است.

منبع: روزنامه اسپیتز هلند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند