تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

اسرائیل طرح حمله به ایران را تکذیب کرد


عکس از AP

یک سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل، گزارش هفته‌نامه بریتانیایی ساندی‌تایمز درباره قصد حمله هوایی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای نطنز، اصفهان و اراک را رد کرد.

این سخنگو همچنین در گفتگو با روزنامه اسرائیلی هاآرتص اعلام کرد که "اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای ایران را بایستی از راه‌های دیپلماتیک حل کرد". زئیو بوئیم از اعضای کابینه اسرائیل، گزارش‌های ساندی‌تایمز را شایعه خواند و در این رابطه افزود: "بهتر است اسرائیل از تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران حمایت کند."

ساندی‌تایمز پیش از این از تمرینات پروازی خلبانان اسرائیلی طی چند هفته اخیر در جبل‌الطارق خبر داد و منظور از این تمرینات را آمادگی برای سفر ۳۲۰۰ کیلومتری رفت‌وبرگشت از اسرائیل به ایران اعلام کرد. برای این حملات سه مسیر احتمالی هم بر روی نقشه‌ها نشان داده می شود که یکی از آنها از فراز ترکیه می‌گذرد.

در خبر ساندی‌تایمز آمده‌بود که اسرائیل قصد دارد در ابتدا با بمب‌هایی موسوم به سنگرکوب، حفره‌هایی در لایه‌های ضخیم بتن در تأسیسات زیرزمینی نطنز ایجاد کند و پس از آن با گذراندن بمب‌های اتمی کوچک از آن حفره‌ها، تأسیسات زیر آن را هدف قرار دهد.

به نقل از همین هفته‌نامه، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل، موساد، معتقد است که توان غنی‌سازی اورانیوم در ایران به اندازه‌ای رسیده که ایرانیان می‌توانند تا دو سال آینده در صورت تمایل به بمب اتمی دست یابند.

منابع:
رویترز، مترو (هلند)، بی‌بی سی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند