تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

همکاری ایران با آژانس ادامه می‌یابد




محمد علی حسينی سخنگوی وزارت خارجه ايران روز يکشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت که عدم همکاری با آژانس بين المللی انرژی اتمی در دستور کار ايران نيست.

بنا به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، سخنگوی وزارت خارجه تاکيد کرده است که همکاری با آژانس در چارچوب گذشته ادامه می يابد، و در صورتی که وضعيت خاصی به وجود آيد بر اساس آن شرايط تصميم گرفته خواهد شد.

هفته گذشته مجلس ايران در واکنش به تصويب قطعنامه شورای امنيت برای تحريم ايران، طرح تجديد نظر در همکاری با آزانس بين المللی را به تصويب رساند، اما دست دولت را برای نحوه اجرای آن باز گذاشت.

از سوی ديگر خبرگزاری رويترز روز يکشنبه گزارش داد، که بر اساس "برخی اطلاعات فاش شده" از سوی ساندی تایمز، اسرائيل طرح های محرمانه ای را برای حمله به مراکز هسته ای ايران تدارک می بيند. بنا به اين گزارش اهداف اوليه اين طرح ها ، تاسيسات غنی سازی اورانيم در نطنز، تاسيسات آب سنگين اراک و تاسيسات اورانيوم اصفهان است.

مقامات اسرائيل در اين زمينه اظهار نظر مستقيمی نکرده اند. برخی منابع بر آنند که افشای غير مستقيم اين طرح ها در عين حال با هدف فشار بر ايران برای تجديد نظر در سياست هسته ای است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند