تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ساخت ویلاهای امنیتی در هلند از ترس اسلام‌گرایان




تعداد سیاستمداران یا مشاهیر هلندی که از سوی گروه‌های مختلف تروریستی یا افراد مذهبی تهدید به مرگ شده‌اند طی سال گذشته افزایش چشمگیری داشت. "نیروی کشوری خدمات پلیس هلند" روز چهارشنبه اعلام کرد که این نیرو طی سالی که گذشت ۳۹۹ هزار ساعت، صرف حراست از افرادی کرده‌است که در معرض تهدید تروریستی قرار دارند.

به گزارش روزنامه ان. آر. سی هلند، بسیاری از این تهدیدات از طریق پست الکترونیکی، نامه یا تارنماها صورت می‌گیرد و هدف تهدیدگران به طور معمول آن دسته از سیاستمداران و چهره‌های سرشناس هلندی هستند که نسبت به گسترش اسلام (سیاسی) در اروپا یا مهاجرت بیشتر خارجیان به هلند ابراز نگرانی یا مخالفت کرده‌اند. تعداد افراد تهدیدشده که در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۱۰ نفر بود در سال گذشته به ۱۴۵ نفر رسید.

پس از کشته‌شدن تئو ون‌گوگ، فیلمساز هلندی، به دست یکی از مراکشی‌تباران هلند در سال ۲۰۰۴، حفاظت از افراد مورد تهدید توسط پلیس جدی‌تر گرفته‌شده‌است. دو چهره سرشناس سیاسی هلندی به نام‌های ایان هیرسی علی و خِیرت ویلدرس ناچار شدند مدت‌ها برای امنیت خود، یکی در یک پادگان نظامی و دیگری در یک سلول زندان بسر ببرند. "سازمان هماهنگ‌کننده مبارزه با تروریسم هلند" روز چهارشنبه اعلام کرد که ویلایی در شهر واسِنار هلند خریداری کرده تا افراد تهدیدشده را در آن سکونت دهد. این چهارمین منزلی است که از سوی دولت هلند به‌این منظور خریداری می شود.

پیش از این برخی همسایگان خانم هیرسی علی، که جان خود را نیز به‌خاطر انفجار احتمالی در منزل او در خطر می‌دیدند، به دادگاه در این مورد شکایت کردند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سرنوشت تراژیک یک رادیو

"زمانه" می تواند یک مفهوم جديد بشود

تهران مهمان جشنواره روتردام

طلسم، هنر سنتی ایران

فرزندان گاندی و لوترکینگ در هلند