تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

وصیت صدام: "به آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها اعتماد نکنید"


عکس از AFP

صدام حسین، رییس‌جمهوری پیشین عراق، در نخستین ساعات روز یکشنبه ، در روستای عوجه، در استان تکریت به خاک سپرده شد.

شبکه عرب زبان الجزیره گزارش می‌دهد مراسم خاک سپاری صدام تحت کنترل شدید نیروهای آمریکایی و عراقی برگزار شد.

این شبکه می‌افزاید نیروهای آمریکایی نزدیکان صدام را مجبور کرده‌اند که جسد وی را شبانه به خاک بسپارند.

منیر حداد، قاضی شاهد اعدام، به الجزیره گفته است که صدام در پای دار به آمریکا و ایران لعنت فرستاده است و به عراقی‌ها هشدار داده است که به ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها اعتماد نکنند.

رهبر پیشین عراق در کنار دو پسر خود عدی و قصی که در سال 2003 به دست ‌آمریکایی‌ها کشته شدند، دفن شد.

صدام حسین، در سال 1937 در روستای عوجه به دنیا آمد و شنبه این هفته با حکم نهایی دادگاه تجدید نظر پیش از رسیدگی به سایر پرونده‌هایش ، در سن 69 سالگی اعدام شد.

سرنوشت پرونده پرونده کشتار کردهای عراقی که همچنان در حال رسیدگی بود، پس از اعدام صدام با ابهام روبروست.

نظرهای خوانندگان

he was a scum-back and got away easy.
he should have been exposed to chemical. with no medecine, left in a mud-made kol-beh with dirt floor, no running water and electricity, with a toilet out-door a mile away.

issa-
las vegas

-- issa ، Dec 31, 2006 در ساعت 02:32 PM

bar har chi adam paraste lanat

-- lida ، Jan 3, 2007 در ساعت 02:32 PM

با سلام خدمت عزیزان باید بگویم که صدام اعدام شد و به جزایش رسید. اگر خفاش شب را به یاد داشته باشید به هر حال احساس می کنید که این خدابیامرز هم شباهتش به او کم نیست با این فرق که یک مرجع سیاسی قوی بود. و البته که ادم کش قرن ولی حالا شما در نظر بگیرید دادگاهش خیلی خنده دار بود.اولن که صدام حسین را کشتند برای اینکه فاجعه خیلی از این که امروز مثل یک تائتر مترسک بازی ان را نشان میدهند عمیقتر بود.یعنی میخواهم بگویم که حمله او به ایران خریدهای چند صد ملیاردیش از کشورهای غربی و تولید کننده اسلحه به حدی برای دمکراسی غربی ناراحت کننده بود که خیلی سریعتر ترجیح می داندند که سرش را زیر اب کنند.و دوما نژاد پرستی عراقیها که فقط بحث را بر سر جنایتهایش در درون عراق مطرح می کردند و انگار نه انگار که این جنایتکار جنگی یک و نیم ملیون ایرانی را بدون هیچ دلیلی کشتار کرده است. و نه تنها برای صدام حسین این موضوع اهمیت نداشت بلکه حتا برای ان دادگاهی که او را محاکمه می کرد هم به همان شکل بی اهمیت بود و برای کشورهای غربی هم که فاجعه بود با اون دمکراسی پوشالی که برای ما کشورهای خارج از حوزه خود به ارمغان می اورند. پس باید هم که اینطور باشد و صدام هم ایران را لعنت کند و هم امریکا را. و صد البته که اگر دوباره عراقیها قدرت بگیرند به ایران حمله خواهند کرد و دوباره خون ریختن برایشان حلال خواهد بود و عربهای منطقه هم خیلی خوشحال خواهند شد که دوباره به یک احمقی بدتر از این صدام حسین پول بدهند ملیارد ملیارد تا دوباره شروع به کشتن ایرانیان بکند. به هر حال موفق باشید و بدانید که ما در این منطقه خاور میانه تنهایم و دوست درست حسابی نداریم .با اروزی خوش برای تمامی ایرانیان مظلوم در ایران.زنده باد ایران

-- بهروز ، Jan 4, 2007 در ساعت 02:32 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ترجیح می دهم راجع به چیزهایی صحبت نکنم

پيروزی قضايی ايرانیان بر استاندار فرانسوی

زبان‌بازی ایرانی

آخرین بازماندگان سیک‌ها در زاهدان

باور کنید او بزرگترین مشت‌زن جهان است