تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هراس در مادرید




آلفردو پرز روباکابا، وزیر کشور اسپانیا، می‌گوید بمب‌گذاری در فرودگاه مادرید، که اتا، گروه جدایی طلب باسک، آن را بر عهده گرفته است، آتش بس را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور اسپانیا گفت: "من به شدت این انفجار را که باعث نقض آتش بسی شد که اتا از نه ماه پیش به آن تعهد کرده بود، محکوم می‌کنم".

به گفته وزیر کشور اسپانیا، پیش از این انفجار، پلیس دو تلفن هشدار دهنده دریافت کرده است که در تلفن دوم نوع خوردو بمب‌گذاری شده مشخص می‌شود و شخص تلفن کننده ادعا می‌کند که این بمب‌گذاری از سوی اتا است.

در پی این هشدار بود که پلیس صدها مسافر را از ترمینال‌های فرودگاه مادرید تخلیه کرد.

روباکا هچنین اعلام کرد که لوییس رودریگوز زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا، پس از این حادثه تعطیلات خود را نیمه تمام رها کرده است.

وزیر کشور اسپانیا انفجار روز شنبه فرودگاه مادرید را بسیار قوی توصیف کرد و حطاب به گروه جدایی‌طلب باسک گفت: "اتا باید درک کند که در هیچ دموکراسی خشونت با گفتگو سازگاری ندارد".

از زمانی که دولت زاپاترو سیاست گفتگو با گروه جدایی طلب باسک را در پیش گرفته با مخالفت احزاب محافظه‌کار روبرو شده است.

ماریانو راخوی، رهبر حزب محافظ کار مردم اسپانیا در این باره گفت: "اتا یک سازمان تبهکار است که هیچگونه صلحی را خواستار نیست".

رهبرحزب محافظه کار مردم تصریح کرد که اگر دولت زاپاترو تماس با اتا را قطع و در جهت نابودی آن تلاش کند از دولت حمایت خواهد کرد.

در مارس سال 2006 با اعلام آتش‌بس "دایمی" از سوی اتا، امیدها برای پایان خشونت‌های 40 ساله در اسپانیا بالا گرفت.

این انفجار که اندکی پس از اعدام صدام در عراق رخ داد این نگرانی را به‌ وجود آورده بود که پاسخی است به حمایت اسپانیا از حمله به عراق.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


ترجیح می دهم راجع به چیزهایی صحبت نکنم

پيروزی قضايی ايرانیان بر استاندار فرانسوی

زبان‌بازی ایرانی

آخرین بازماندگان سیک‌ها در زاهدان

باور کنید او بزرگترین مشت‌زن جهان است